شناسهٔ خبر: 67060955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون اداره کل محیط زیست استان مطرح کرد

رشد قابل توجه حیات وحش در منطقه قرق اختصاصی خراسان شمالی

اعظم قهرمانی

معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از رشد قابل توجه حیات وحش در منطقه قرق اختصاصی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین هراتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ منطقه ای در شهرستان جاجرم به مساحت ۲۵ هزار هکتار در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گرفت که در این منطقه با نظارت این اداره کل توسط بخش خصوصی امر حفاظت انجام شد.

وی گفت: در آن زمان تعداد حیات وحش موجود در منطقه ۱۲۰ راس قوچ و میش بوده اما با حفاظت‌های خوب صورت گرفته در این منطقه هم اکنون تعداد این حیوانات به ۲۰۰۰ راس رسیده است.

هراتی افزود: اجرای طرح قرق اختصاصی در کشور به صورت رسمی آغاز نشده است و یک سری موانع قانونی بر سر راه اجرای این طرح بوده که با پیگیری‌های انجام شده ۷۰ درصد از کار انجام شده و تا پایان سال اجرای طرح مصوب و کار به صورت رسمی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با رسمی شدن کار، مجوز از سوی محیط زیست برای سرمایه گذاری که دارای قرق اختصاصی است صادر می‌شود که می‌تواند پروانه انجام چه تعداد شکار را صادر کند که البته شکارهای صورت گرفته نیز با نظارت محیط زیست انجام خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در کشور دو قرق اختصاصی در استان‌های کرمان و یزد وجود دارد و با رسمی شدن اجرای این طرح همزمان چند قرق اختصاصی در کشور که یکی از آن‌ها در خراسان شمالی است به صورت رسمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما