شناسهٔ خبر: 67059299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز پروژه حفاظتی و مرمتی کاخ ساسان سروستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از شروع پروژه حفاظتی و مرمتی کاخ ساسان سروستان در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از شروع پروژه حفاظتی و مرمتی کاخ ساسانی سروستان در آینده نزدیک خبر داد و خواستار ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در دریاچه مهارلو شد.

محمد ثابت اقلیدی در سفر به شهرستان سروستان و در بازدید از مجموعه جهانی کاخ ساسانی با اشاره به اهمیت حفاظت و نگه‌داری این مجموعه منحصربه‌فرد جهانی گفت: با اختصاص اعتباری حدود ۵۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و همچنین اعتبارات ملی که به این مجموعه اختصاص خواهد یافت، پروژه حفاظتی مرمتی بنا آغاز و در جهت رفاه حال بازدیدکنندگان سرویس بهداشتی هم در مجموعه احداث می‌شود.

او در این سفر با علیرضا حق نگهدار فرماندار و غلامرضا توکل نماینده مردم سروستان، کوار وخرامه در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان شهرستان دیدار و پیرامون طرح‌ها، برنامه‌ها و مسائل پیش روی توسعه گردشگری و لزوم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

ثابت اقلیدی توسعه اشتغال و گردشگری شهرستان را با سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری امکان‌پذیر دانست و بر لزوم توجه ویژه و اجرای طرح‌های نوینی برای توسعه گردشگری شهرستان تأکید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به وجود دریاچه مهارلو به‌عنوان یکی از منحصربفردترین جاذبه‌های گردشگری استان و کشور در این شهرستان گفت: دریاچه مهارلو سالانه و در فصول مختلف گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند که نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این جاذبه است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به بنای ارزشمند بقعه شیخ یوسف سروستانی اشاره کرد و افزود: با توجه به ارزش‌های تاریخی این بنا که مانند نگینی درخشان در مرکز شهرستان قرارگرفته بودجه‌های مرمتی برای بهسازی این اثر تاریخی اختصاص‌یافته که به‌زودی شاهد آغاز مرمت بخش‌هایی از بنا خواهیم بود.

بازدید از پیشرفت احداث مجتمع خدمات رفاهی شایلین، رستوران ملی، کاروانسرای خیرآباد، بقعه شیخ یوسف سروستانی، بنای چهارطاقی پیر رباط و مجتمع گردشگری سرو از برنامه‌های دیگر سفر مدیر کل میراث فرهنگی فارس به شهرستان سروستان بود.

دریاچه مهارلو، در جنوب شیراز و در جاده شیراز ـ سروستان واقع شده است که ۱۸ کیلومتر طول دارد و در فصولی از سال به دلیل تغییرات جوی، به رنگ صورتی در می‌آید لذا به دریاچه صورتی هم شهرت دارد.

نظر شما