شناسهٔ خبر: 67056479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۷۰۰ میلیون ریال اعتبار به مرمت و حفاظت از کاخ ساسانی سروستان اختصاص یافت

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی و ملی به پروژه حفاظتی و مرمتی کاخ ساسانی سروستان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز جمعه در بازدید از مجموعه جهانی کاخ ساسان، با اشاره به اهمیت حفاظت و نگهداری این مجموعه منحصربه‌فرد جهانی، اعلام کرد: با اختصاص این اعتبار از محل اعتبارات استانی و همچنین اعتبارات ملی پروژه حفاظتی مرمتی بنا آغاز و برای رفاه بازدیدکنندگان، سرویس بهداشتی نیز در این مجموعه احداث می‌شود.

وی افزود: توسعه اشتغال در سروستان با سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری امکان‌پذیر است و اجرای طرح‌های نوین برای توسعه گردشگری این شهرستان الزامی است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس وجود دریاچه مهارلو را یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری فارس و کشور دانست و اظهارکرد: با توجه به اینکه این دریاچه سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه الزامی است.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: بقعه شیخ یوسف سروستانی از دیگر جاذبه‌های سروستان است و با توجه به ارزش‌های تاریخی این بنا که مانند نگینی درخشان در مرکز شهرستان قرارگرفته، بودجه‌های مرمتی برای بهسازی این اثر تاریخی اختصاص‌یافته و به زودی اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در سفر به شهرستان سروستان با فرماندار این شهرستان و نماینده مردم سروستان، کوار وخرامه در مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون طرح‌ها، برنامه‌ها و مسائل پیش روی توسعه گردشگری و لزوم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در این سفر یک روزه از پیشرفت احداث مجتمع خدمات رفاهی شایلین، رستوران ملی، کاروانسرای خیرآباد، بقعه شیخ یوسف سروستانی، بنای چهارطاقی پیر رباط و مجتمع گردشگری سرو بازدید کرد.

نظر شما