شناسهٔ خبر: 67059227 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مسابقات کوراش قاره‌کهن امروز آغاز می‌شود

جدال آسیایی‌ها با رؤیای المپیک

روزنامه جوان

حیدر فرمان در پاسخ به سؤالی در خصوص شانس المپیکی شدن کوراش گفت: «المپیکی شدن کوراش رؤیای ماست. برای رسیدن به آن هدف‌گذاری کرده‌ایم، اما انجام آن کار یک نفر نیست

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سیزدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا امروز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی آغاز می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها، ۲۰ کشور از قاره‌کهن به مدت دو روز با حریفان خود مبارزه می‌کنند. این در حالی است که روز گذشته حیدر فرمان، رئیس فدراسیون جهانی کوراش در نشست خبری خود از میزبانی ایران تمجید کرد. فرمان با اشاره به حضورش در تهران گفت: «بسیار خوشحال و مفتخرم که به ایران آمده‌ام. مسابقات قهرمانی آسیا برای کوراش تورنمنت مهمی محسوب می‌شود. با وزیر ورزش ایران نیز دیداری مهم داشتیم و از همکاری خوب فدراسیون جهانی کوراش و فدراسیون ووشو ایران صحبت کردیم. از نظر ما فدراسیون ووشو ایران رشد بسیار خوبی داشته است. مطمئن هستیم شاهد برگزاری یکی از بهترین تورنمنت‌ها خواهیم بود. حضور ۲۰ کشور آسیایی، سطح بالای رقابت‌ها و همکاری خوب کشور‌ها را نشان می‌دهد. امیدوارم همه از مسابقات لذت ببرند. از صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو ایران بابت تلاش‌های زیادش تقدیر و تشکر می‌کنم. ورزش ایران فراتر از آسیاست. برای انتخاب میزبان مسابقات جهانی ملاک‌های مشخصی داریم و در صورت نامزد شدن ایران، چراکه نه. اگر شرایط لازم را داشته باشید از برگزاری مسابقات جهانی در ایران استقبال می‌کنیم.»
حیدر فرمان در پاسخ به سؤالی در خصوص شانس المپیکی شدن کوراش گفت: «المپیکی شدن کوراش رؤیای ماست. برای رسیدن به آن هدف‌گذاری کرده‌ایم، اما انجام آن کار یک نفر نیست. برنامه‌هایی برای جلب رضایت مسئولان IOC داریم تا در آینده کوراش نیز یکی از رشته‌های المپیکی باشد. برای رسیدن به این هدف دولت‌ها نیز نقش تأثیرگذاری دارند.»
در این نشست خبری کومیل روزیوف، رئیس کنفدراسیون کوراش آسیا نیز از زحمات مسئولان ورزش کشور و فدراسیون ووشو بابت میزبانی و برگزاری مسابقات قهرمانی کوراش آسیا تشکر کرد. 
امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو نیز در این جلسه تأکید کرد: «فدراسیون ووشو با افتخار میزبان قهرمانی آسیاست. با توجه به عملکرد درخشان ملی‌پوشان ما، این دومین رویدادی است که امسال میزبان آن هستیم. این افتخار بزرگی برای ماست، از وزارت ورزش و فدراسیون‌های جهانی و آسیایی کوراش بابت همکاری‌هایشان تشکر می‌کنم. طبق برنامه، امروز مسابقات بانوان با حجاب اسلامی و فردا هم مسابقات آقایان برگزار می‌شود. فدراسیون ووشو سال پرترافیکی را پیش‌رو دارد. مجمع عمومی و سالانه کوراش نیز در ایران برگزار شد و این فرصت بزرگی برای کوراش ایران بود. با توجه به شرایط میزبانی، رضایت فدراسیون جهانی را جلب کردیم و امیدواریم میزبانی مسابقات جهانی را نیز کسب کنیم. قطعاً از تجربه میزبانی قهرمانی آسیا استفاده خواهیم کرد. در سال‌های گذشته فدراسیون ما میزبانی‌های زیادی داشته و برای رشته ووشو نیز به دنبال گرفتن میزبانی‌های دیگر هستیم.» روز گذشته همچنین، مجمع عمومی و کنگره کنفدراسیون کوراش آسیا به میزبانی تهران برگزار شد.

نظر شما