شناسهٔ خبر: 67057021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کنایه تند ذوالنوری به قالیباف

صاحب‌خبر -
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگویی درباره شرایط کشور پس از به شهادت رسیدن رئیس جمهور اظهار کرد: سن عزیزان جوان و نوجوان ما اقتضای لازم را ندارد که شرایط قبل از انقلاب و چهل و چند سال بعد از انقلاب را دیده باشند؛ انقلاب ما از اول پیروزی تا امروز فراز و نشیب‌های زیادی داشته و این اولین حادثه نیست و امیدواریم آخرینش باشد.

در بدرقه پیکر شهدای خدمت بی حجاب و بد حجاب هم آمده بود

بنابر روایت ایسنا، ذوالنوری عنوان کرد: شما فکر می‌کنید جمعیتی که برای مراسم‌های تشییع پیکر شهدای عزیز خدمت به کف خیابان آمده بودند، مشکلات اقتصادی و نارضایتی از دولت و گله و دل‌خوری ندارند؟ دارند ولی مردمی هستند که اساس نظام، انقلاب، ولایت، کشور و منافع ملی را با دل‌خوری‌ها و ناراحتی‌های خود قاطی نمی‌کنند؛ در بدرقه پیکر مبارک رئیس‌جمهور شهید و سایر شهدای خدمت دیدیم که اقشار مختلف آمدند و فقط یک قشر یا فقط متدینین و افراد با حجاب نیامدند بلکه بی حجاب و بد حجاب هم آمده بود و پشت پیکر شهید رئیسی گریه می‌کرد؛ مردم ما مردم خوبی هستند که باید سر بزنگاه‌ها و پیچ‌ها باید نقش آنها را دید.

مردم باید پاکی را در کسی که رئیس جمهور می‌شود، ببینند

ذوالنوری با تاکید بر اینکه مردم از ابتدای انقلاب تاکنون از کمبود و نبود گله نداشتند بلکه از فساد و تبعیض ناراحت بودند و هستند، ادامه داد: مردم باید پاکی را در کسی که رئیس جمهور می‌شود، ببینند؛ این افراد باید زندگی‌شان را شفاف کنند و بگویند که افرادی که اطراف‌شان می‌پلکند و همچنین اسپانسرهای‌شان چه کسانی هستند و چه کسانی برای آنها خرج می‌کنند. در انتخابات‌های مختلف شاهد بودیم که مردم از یک کاندیدایی که به دلشان می‌نشیند چگونه حمایت می‌کنند؛ بچه‌ای قلکش را می‌شکند و برای او هزینه می‌کند و یک دو قطبی ایجاد می‌شود و افراد از زندگی شخصی‌شان می‌گذرند تا فرد مورد نظرشان انتخاب شود اما این موضوع با اسپانسرهای کلان و کارتل‌ها و صاحبان صنایع بزرگ، ویژه خوارها، انحصار طلب‌ها و کسانی که با رانت و تقرب‌ها چیزی به هم می‌زنند، متفاوت است.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را تمیز کرد؛ متاسفانه مجموعه هفت سر اژدها که از تلویزیون پخش شد بر اساس برخی از واقعیاتی که در کشور اتفاق افتاده، بود و من باید بگویم که همان یک مورد نیست بلکه از کیس‌های جاری ضد و بند و مافیایی هفت سر اژدهاها می‌توان ساخت؛ کسانی که متهم به چنین زد و بندها و فسادهایی هستند و وضع زندگی خانواده‌های‌شان شفاف نیست، اگر در انتخابات آمدند، مردم به آنها اعتماد نمی‌کنند. این افراد باید در مناظره‌های انتخاباتی و همچنین نزد دستگاه‌های نظارتی شفاف کنند و بگویند که قصه چیست و سپس راه راستی آزمایی را باز بگذارند تا مردم بدانند او می‌خواهد خدمت کند و برای جیب خودش و دور و بری‌هایش کاندیدا نشده است.

صداقت در خدمت‌گذاری برای مردم خیلی مهم است

نماینده قم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه صداقت دیگر ویژگی فردی است که می‌خواهد رئیس جمهور شود، اظهار کرد: اگر من وقتی که هنوز بدن رئیس جمهور شهید تشییع و به خاک سپرده نشده است و مسئولیت مهمی نیز بر عهده دارم اما خیز گرفتم تا ریاست جمهوری را تصاحب کنم اینجا نیت و نظر من چیست؟ صداقت در خدمت‌گذاری برای مردم خیلی مهم است؛ مردم نباید در رفتار ما، فرزندان ما و همچنین اطرافیان ما با حرفی که می‌زنیم دوگانگی ببینند؛ مردم باید به چینش افراد نگاه کنند و ببینند که فردی که می‌خواهد سکان را در دست بگیرد اهل قدرت مافیایی و چینش آدم‌های خاص و در کل مهره چینی هستم یا اینکه واقعا شایسته سالاری را عملی می‌کنم؟ اهل شایسته سالاری هستیم یا اینکه باند من، جریان من، لیست من و آدم من حاکم است؛ کدام است؟

ذوالنوری افزود: در انتخاب افراد تمام ویژگی‌هایی که یک خدمت‌گذار باید داشته باشد اعم از ولایتمداری، کارآمدی، تحصیلات، اخلاص، سوابق در دوران دفاع مقدس بحران‌ها و حوادث، وضعیت زندگی شخصی خودش و خانواده‌اش و اطرافیانش و همچنین عِرق او به مردم و انقلاب را به عنوان شاخص ارزیابی کنیم و معدل بدهیم و بگوییم که فردی را که معدلش بیشتر شد، با وجود اینکه در لیست من هم نباشد، انتخاب کنیم. مردم باید اینها را واقعاً در انتخاب‌های‌شان ببینند. این ملاک‌ها مهم است. صلابت، عدم التقاط در تفکرات و اعتقادات، خاکی و مردمی بودن، داشتن روحیه جهادی و عملکرد و سوابق گذشته از دیگر ویژگی‌هایی است که کسانی که می‌خواهند پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بگذارند، داشته باشند.

امروز شرایط انتخابات توجه و دقت بیشتر مردم را برای انتخاب بهتر می‌طلبد

وی همچنین درباره پیش‌بینی‌اش از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: امروز شرایط متفاوت از قبل است؛ در گذشته کاندیداها فرصت‌های خوبی برای معرفی خودشان داشتند و مردم فرصت خوبی برای تحقیق و بررسی درباره کاندیداها داشتند؛ جریانات سیاسی نیز فرصت‌هایی برای تضارب افکار وآرا و نقد و نظر داشتند و انتخاب قدری برای مردم راحت‌تر بود اما الان چون شرایط ما ویژه است و این حادثه تلخ شرایط را تغییر داده و انتخابات را جلو انداخته است، شرایط قدری سخت شده و توجه و دقت بیشتر مردم را برای انتخاب بهتر می‌طلبد.

نظر شما