شناسهٔ خبر: 67056459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه مرکز مازندران مطرح کرد

ایجاد مشکلات زیست‌محیطی نیروگاه شهید سلیمی نکا با بکارگیری مازوت

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا به لحاظ زیست‌محیطی مشکلاتی را داشته و از انرژی مازوت استفاده می‌برد در حالی‌که استفاده از انرژی گاز اولویت باید باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر امروز_جمعه هجدهم خرداد_ در بین نمازگزاران مرکز مازندران واقع در مصلی ساری با اشاره بر تقوا و پرهیزگاری، نصیحت بر آن اظهار کرد: یکی از نصیحت‌های مهم پیامبر اکرم (ص) به مردم تقوا بوده و باید در امر نصیحت به تقوا صبر و مهربانی پیشه کرد حتی در این راه بداخلاقی و واکنش‌هایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه خصلت نصیحت‌گری را باید داشته و صبر و استقامت را پیشه راه خود قرار دهیم، تصریح کرد: تمام ائمه اطهار (ص) نیز نصیحت را در پیشه راه خود داشتند.

امام جمعه ساری ضمن تسلیت به نمازگزاران به مناسب سالروز شهادت امام نهم شیعیان گفت: این امام در حدیثی آوردند که "نقش گناه و نیکوکاری بر طولانی یا کوتاه شدن عمر تأثیر دارد" بنابراین پزشکان و دکترا با وجود استدلال‌های علمی پزشکی بر افزایش عمر انسان با یکسری علل و علائم مادی، طبیعی و مادی در احادیث و روایات غیر از این عوامل بر وجود صله رحم و قطع آن بر افزایش و کوتاه عمر تاکید شده است.

محمدی لائینی مناسبت اول ذی‌الحجه را مصادف با ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و فاطمه الزهرا (س) و روز ازدواج عنوان و مطرح کرد: امروز با مساله مهم پیری جمعیت، کاهش زاد و ولد، کاهش ازدواج و فزونی طلاق به همراه ایجاد آسیب‌های اجتماعی، نگهداری از فرزندی دیگری یا حیوان خانگی چون سگ و گربه به جای فرزند روبرو هستیم در حالی‌که باید مساله ازدواج، ازدواج آسان و مسائل فرهنگی با کمک متخصصان فن مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بهترین کار از سوی ستاد انقلاب فرهنگی در حوزه ازدواج، فرزندآوری، جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی، طلاق فرهنگی، ازدواج سفید را ارائه راهکارهای فرهنگی مطرح و بیان کرد: بزرگان هر طایفه‌ای افراد طایفه خود را تشویق به ازدواج آسان و زدودن موانع فرهنگی کنند.

محمدی لائینی گفت: سند درمان کودکان زیر هفت سال یک مساله مهمی بوده که در این دولت سیزدهم اجرایی شده و جزو خدمات ارزنده دولت شهید آیت‌الله قرار گرفت؛ در کنار اینکه ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در حوزه بهداشت و درمان کشور افزایش یافت.

وی یکی از معضلات کشاورزان را عدم دسترسی به کود و سموم با قیمت دولتی مطرح و عنوان کرد: این با شعار سال‌جاری بر مبنی تقویت و جهش تولید در حوزه قطب کشاورزی کشور در مازندران نمی‌سازد و هم‌اکنون با وجود همه این نارسایی‌ها و گرانی‌های نهاده‌های کشاورزی دغدغه قیمت برنج در زمان برداشت آن دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مازندران با تاکید براینکه مسئولان امر ورود جدی یابند و با توجه به پیگیری نمایندگان مجلس خبرگان و نامه‌نگاری با رئیس‌جمهور شهید مبنی بر عدم استفاده ارز ترجیحی در زمان واردات، نسبت به قیمت عادلانه برنج، واردات بی‌رویه تصمیم‌گیری جدی بگیرند.

محمدی لائینی با بیان اینکه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در انرژی برق با توجه به فرارسیدن فصل گرما و تابستان مهم دانست و اظهار کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا به لحاظ زیست‌محیطی مشکلاتی را داشته و از انرژی مازوت استفاده می‌برد در حالی‌که استفاده از انرژی گاز اولویت باید باشد.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه بکارگیری از مازوت را فقط در فصل سرما آن هم به مدت سه ماه با انرژی باکیفیت و درجه یک ملزم است، در پایان بخش خطبه‌اش به انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری مطرح کرد: از حالا شبکه‌های معاند تخریب برگزاری انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری و مأیوس کردن مردم نسبت به این مورد را شروع کردند تا جلوی انتخابات گرفته شود؛ البته مردم با بصیرت و شعور بالا مطمئناً انتخابات حماسه بزرگی در هشتم تیرماه سال‌جاری برگزار می‌کنند.

نظر شما