شناسهٔ خبر: 67055489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تخریب انتخابات توسط رسانه‌های معاند

امام جمعه ساری، گفت: دشمن پروژه ناامیدانه برای انتخابات را آغاز کرده، اما مردم با بصیرت در هشتم تیرماه حماسه رقم می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری در مصلی این شهرستان با تاکید بر تقوا و نصیحت بر پرهیزکاری، اظهار داشت: یکی از نصیحت‌های مهم پیامبر اکرم(ص) به مردم تقوا بوده و در امر نصیحت به تقوا باید صبر و مهربانی پیشه کرد، چرا که در این راه بداخلاقی با واکنش‌هایی روبه‌رو است.

وی افزود: باید خصلت نصیحت‌گری را داشته باشید و صبر و استقامت را پیشه راه خود قرار دهید.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) نیز نصیحت را در پیشه راه خود داشتند، تصریح کرد: همانطور که پزشکان و جامعه پزشکی به دنبال علمی پزشکی بر افزایش عمر انسان هستند و این پزشکان یک سری علل و علائم مادی، طبیعی و مادی را می‌بینند، اما در احادیث و روایات غیر از این عوامل بر دیگر عوامل چون صله رحم، قطع آن بر افزایش و کوتاه عمر تاثیر دارد سفارش شده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه در کنار راهکارهای علمی، قانونی، مادی و طبیعی باید به مسائل دینی و احادیث ائمه اطهار(ع) توجه شود و در کنار زندگی از گناه دوری کنیم، خاطرنشان کرد: انشاءالله خدای باری تعالی ما را از نفس شیطان و خودمان دور کند، چرا که هر دوی آن ما راه به گناه می‌کشاند. 

وی با اشاره به مناسبت اول ذی‌الحجه  مصادف با ازدواج امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه الزهرا(س) و روز ازدواج، مطرح کرد: امروز با مسئله مهم‌ پیری جمعیت، کاهش زاد و ولد، کاهش ازدواج و فزونی طلاق به همراه ایجاد آسیب‌هایی در جامعه مواجه هستیم، همچنین نگهداری از فرزندی دیگری یا حیوان خانگی چون سگ و گربه به جای فرزند معضلاتی است که با آن روبه‌رو می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر اینکه باید مسئله ازدواج، ازدواج آسان و مسائل فرهنگی با کمک متخصصان فن مورد توجه قرار گیرد، گفت: بهترین کار از سوی ستاد انقلاب فرهنگی در حوزه ازدواج، فرزندآوری، جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی، طلاق فرهنگی، ازدواج سفید، ارائه راهکارهای فرهنگی است و بزرگان هر طایفه‌ای، افراد طایفه خود را تشویق به ازدواج آسان و زدودن موانع فرهنگی کنند.

محمدی لائینی با اشاره به سند درمان کودکان زیر هفت سال آن را یک مسئله مهم دانست و عنوان کرد: در این دولت این سند اجرایی شده که جزو خدمات ارزنده دولت شهید آیت‌الله بوده در کنار اینکه 16 هزار تخت بیمارستانی در حوزه بهداشت و درمان کشور افزایش یافت.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات کشاورزان عدم دسترسی به کود و سموم با قیمت دولتی است، به طوری‌که در بازار آزاد و با قیمت زیاد به خریداری می‌پردازند، افزود: این با شعار سال‌ جاری مبنی بر تقویت و جهش تولید در حوزه قطب کشاورزی کشور در مازندران سازگار نیست و هم‌اکنون با وجود همه این نارسایی‌ها و گرانی‌های نهاده‌های کشاورزی دغدغه قیمت برنج در زمان برداشت را کشاورزان دارند.

خطیب نماز جمعه ساری بیان کرد: مسئولان امر در این زمینه ورود جدی یابند و با توجه به‌ پیگیری نمایندگان مجلس خبرگان و نامه‌نگاری با رئیس‌ جمهور شهید مبنی بر عدم استفاده ارز ترجیحی نسبت به قیمت عادلانه برنج، واردات بی‌رویه تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

وی اولویت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در انرژی برق را با توجه به فرارسیدن فصل گرما و تابستان مهم بیان کرد و یادآور شد: در مصرف برق، آب و سوخت با وجود بهره‌مندی باید رعایت و صرفه‌جویی کرد، زیرا افراط و اسراف در اسلام حرام عنوان شده است.

وی ادامه داد: نیروگاه شهید سلیمی به لحاظ زیست‌محیطی مشکلاتی را داشته و از انرژی مازوت استفاده می‌کند، در حالی‌ که استفاده از انرژی گاز اولویت باید باشد؛ این نیروگاه به‌کارگیری از مازوت را فقط در فصل سرما آن هم به مدت سه ماه و انرژی باکیفیت و درجه یک ملزم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مازندران با اشاره به اینکه از حالا شبکه‌های معاند تخریب برگزاری انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌ جمهوری و مایوس کردن مردم نسبت به این مورد را شروع کرده‌اند تا جلوی انتخابات گرفته شود، گفت: مردم با بصیرت و شعور بالا مطمئنا در هشتم تیرماه حماسه بزرگی در انتخابات رقم خواهند زد.

انتهای پیام/

نظر شما