شناسهٔ خبر: 67054798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

رئیس جمهور پای کار ولایت را انتخاب کنیم

زهرا عسگری

نماینده ولی فقیه در استان فارس بر ضرورت انتخاب رئیس جمهوری که پای کار ولایت باشد و قلباً به آن اعتقاد داشته باشد، تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز (۱۸ خرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفت و بیان کرد: لقب امام نهم، تقی است که به معنی باتقواست. تقوا برای همه انسان‌ها از امام معصوم تا انسان‌های معمولی مایه کمال، عزت و عظمت است. بنابراین تلاش برای اینکه کارهای‌مان در چارچوب دستورات الهی قرار گیرد و صفت تقوا در ما ایجاد شود، وظیفه همگانی است که هم در دنیا و هم در آخرت به ما عزت می‌دهد.

وی ادامه داد: حرف ما به تمدن اروپایی و آمریکایی این است که می‌خواستید دنیا را آباد کنید، اما امروز خود در آن خفه شده‌اید. ما این‌گونه برخورد نمی‌کنیم.‌

او با طرح این پرسش که ولایت و امامت چه تأثیری بر فرد دارد؟ افزود: اگر کسی شخصاً مطیع امام زمانش باشد، در بالاترین مقامات بهشت همسایه امام زمان (عج) می‌شود، اما تا امام را نشناسیم نماز، روزه، زکات و تمام اعمال وعبادات ما قبول نمی‌شود. تمام شدن نماز به شناخت و معرفت امام است. اگر امام را بشناسیم خودمان ارتقا پیدا می‌کنیم، اعمال و عبادات ما معنا پیدا می‌کند و انسان ساخته می‌شود و این جنبه فردی است.

وی با بیان اینکه امام، نقش اجتماعی دارد که نباید آن را فراموش کنیم، گفت: طبق تعبیر قرآن کریم وقتی امام حق و معصوم در زمین حکومت کند، زمین به نور خدا روشن می‌شود که نور خدا وجود مقدس حضرت صاحب‌الزمان (عج) است، وقتی می‌آید، تمام کره زمین به نور خدا روشن می‌شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به در پیش‌ بودن دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: برای این ایام فقط اعمال فردی کافی نیست، بلکه وظیفه اجتماعی هم داریم. همان کاری که امام راحل انجام داد و نظام بر پایه ولایت درست کرد و این نقش اجتماعی امامت و ولایت است و شهید آیت‌الله دستغیب هم برای این قضیه در مجلس خبرگان رهبری از بحث ولایت فقیه حمایت کرد.

دژکام یادآوری کرد: بیش از ۴۵ سال است که دشمنان تلاش کردند تا به یک گوشه از مرز کشور لطمه بزنند، اما نتوانسته‌اند.

تقویت جهان اسلام با نظام ولایی

امام جمعه شیراز گفت: ولایت فقیه برای نیازهای داخلی برنامه دارد، در اقتصاد، فرهنگ و سیاست داخلی برنامه دارد، اما این برنامه‌ها چگونه باید اجرا شود؟ از طریق رئیس جمهوری که مردم انتخاب می‌کنند.  

او ادامه داد: اگر کسی رئیس جمهور شود که قلباً به ولایت فقیه معتقد نباشد، کار نظام ولایی در داخل خراب می‌شود. اگر آدمی را که در ولایت ضعیف است، انتخاب کنیم یعنی یک چالش ایجاد کردیم و تاثیر نورانیت ولی عصر (عج) را که در کشور می‌خواهد منعکس شود، کم کرده‌ایم. 

دژکام با تأکید بر اینکه باید شرایط رئیس جمهور برای مردم تبیین شود، اولین شرط آن را اعتقاد به مبانی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: رئیس جمهور باید پای ولایت از ولادت اهل بیت (ع) تا ولایت شخص حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای بایستد و نتیجه مطلوب را هم بگیریم.

امام جمعه شیراز مناسبت‌های پیش‌ رو را یادآور و خواستار توجه به این مناسبت‌ها شد و افزود: باید برای غید، جارچی باشیم و همه مومنان به‌صورت ویژه برای این عید بزرگ برنامه‌ریزی کنند، بخصوص در حرم سوم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی که به‌صورت ویژه برگزار شود.

ازدواج آسان را ترویج دهیم

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی گسترده در حرم شاهچراغ (ع) در عید غدیر تأکید و سپس به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و خواستار الگوگیری جوانان از ازدواج ساده و ساده‌زیستی این زوج آسمانی شد و گفت: امروز برخی جوانان دلیل ازدواج نکردن خود را مسائل مالی بیان می‌کنند، پس توکل به خدا کجاست.

دژکام با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای ازدواج آسان در شهر شیراز شکل گرفته است، خواستار اطلاع‌رسانی درباره این اقدامات شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در ۲۳ خرداد سال ۱۳۵۹ گفت: از سال ۱۳۵۹ تا کنون درگیر جنگ فرهنگی هستیم. دشمنان اسلام می‌خواهند سبک زندگی خود را در کشور رواج دهند و ما هم داریم تلاش می‌کنیم سبک زندگی اسلامی رواج پیدا کند. درگیری در این جنگ سنگین است.

وی افزود: همه به فکر این باشند که در این جنگ فرهنگی مقابله کنند. در جاهایی وظیفه مسئولان قضایی و انتظامی است، در جاهایی اقدام قانونی و ضابطه‌مند محکم می‌خواهد، وگرنه مجال را باز گذاشتیم، دشمن می‌آید و نفوذ می‌کند. باید برخوردهای قاطع و پیشگیرانه داشته باشیم، اما عموم مردم هم باید تلاش کنند تا ما در این جنگ فرهنگی مثل همه عرصه‌های دیگر جنگ، پیروز و سربلند بیرون بیاییم.

انتهای پیام

نظر شما