شناسهٔ خبر: 67053567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تاسیس کتابخانه با بیش از سه هزار عنوان کتاب در مشهد

رئیس موسسه کلامنا از تاسیس کتابخانه ای بی نظیر در کشور با موضوع حوزه علمیه با بیش از سه هزار عنوان کتاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت الاسلام سید مسعود مرتضوی، رئیس موسسه آموزشی پژوهشی کلام و معارف اهل بیت علیهم السلام(کلامنا) در مراسسم شهادت امام جوادعلیه السلام و بزرگداشت شهدای خدمت در جمع علما و بزرگان حوزوی و نظامی مشهد در محل موسسه کلامنا از اخلاق و اخلاص و پرکاری رئیس جمهور شهید سخن گفت.

وی در ادامه به تبیین فعالیت های موسسه کلامنا پرداخت و با اشاره به مسائل و معضلات فرهنگی در مشهد و کشور و لزوم تو جه به این موارد نیز سخن گفت.

رئیس موسسه کلامنا به توجه دنیا نسبت به انقلاب اسلامی و شیعه پس از طوفان الاقصی و ضرورت ارسال پیام تمدنی ولایت امیر المومنین علی علیه السلام با همکاری موسسات و نهادهای علمی و مذهبی در مشهد و کشور اشاره کرد و ایام مباهله و غدیر خم را بهترین زمان و مناسبت دانست.

وی در ادامه با اشاره به قدمت حوزه علمیه خراسان از فعالیت موسسه کلامنا در باب تاسیس کتابخانه ای در مورد حوزه و روحانیت، فضای فکری، سیره و سبک زندگی، نقد حوزه و هر آنچه که در این مورد باشد سخن گفت که از سال 1399 آغاز و تا کنون بیش از۳هزارعنوان جمع آوری شده که در کشوری کاری نو و بی نظیر است.

حجت الاسلام مرتضوی در ادامه با اشاره به این کتابخانه بی نظیر که پاسخگوی نیاز هویت شناسی طلاب و توجه به سیره و مشی شخصیت های بزرگ حوزه است از فعالیت در زمینه تاریخ شفاهی حوزه علمیه خراسان و جمع آوری اطلاعات متولدین ۱۳۰۰ به بعد و سن بالای ۶۰ سال گفت که زندگی نامه و سبک و سیره اجتماعی سیاسی، دروس و فعالیت های علمی، مکتوبات و تحقیقات، داشته ها از اساتید و بزرگان حوزوی نسل های قبل از این موارد به دست آمده در این فعالیت مهم موسسه کلامنا است.

وی در همین رابطه به دریافت تقریرات از علمای بزرگ و اسکن بیش از 50 هزار صفحه از ده شخصیت بزرگ حوزه مشهد و خراسان بزرگ اشاره کرد که از سوی موسسه کلامنا در حال بررسی و تحقیق جهت آماده سازی برای ثبت و نشر به عنوان میراث علمی حوزه کهن خراسان است./933/

نظر شما