شناسهٔ خبر: 67054834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی کلام و معارف اهل بیت(ع):

کتابخانه ای پیرامون حوزه با بیش از ۳ هزار عنوان کتاب تاسیس شد

مشهد- رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی کلام و معارف اهل بیت(ع) از تأسیس کتابخانه ای بی نظیر در کشور با موضوع حوزه علمیه با بیش از سه هزار عنوان کتاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید مسعود مرتضوی در مراسم شهادت امام جواد علیه السلام و بزرگداشت شهدای خدمت در جمع علما و بزرگان حوزوی و نظامی مشهد، از اخلاق و اخلاص و پرکاری رئیس جمهور شهید سخن گفت.

وی به توجه دنیا نسبت به انقلاب اسلامی و شیعه پس از طوفان الاقصی و ضرورت ارسال پیام تمدنی ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام با همکاری مؤسسات و نهادهای علمی و مذهبی در مشهد و کشور اشاره کرد و ایام مباهله و غدیر خم را بهترین زمان و مناسبت دانست.

مرتضوی در ادامه با اشاره به قدمت حوزه علمیه خراسان از فعالیت مؤسسه کلامنا در باب تأسیس کتابخانه ای در مورد حوزه و روحانیت، فضای فکری، سیره و سبک زندگی، نقد حوزه و هر آنچه که در این مورد باشد سخن گفت که از سال ۱۳۹۹ آغاز و تا کنون بیش از ۳ هزار عنوان جمع آوری شده که در کشوری کاری نو و بی نظیر است.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی کلام و معارف اهل بیت (ع) وابسته به حوزه علمیه در ادامه با اشاره به این کتابخانه بی نظیر که پاسخگوی نیاز هویت شناسی طلاب و توجه به سیره و مشی شخصیت‌های بزرگ حوزه است از فعالیت در زمینه تاریخ شفاهی حوزه علمیه خراسان و جمع آوری اطلاعات متولدین ۱۳۰۰ به بعد و سن بالای ۶۰ سال گفت که زندگی نامه و سبک و سیره اجتماعی سیاسی، دروس و فعالیت‌های علمی، مکتوبات و تحقیقات، داشته‌ها از اساتید و بزرگان حوزوی نسل‌های قبل از این موارد به دست آمده در این فعالیت مهم مؤسسه کلامنا است.

وی در همین رابطه به دریافت تقریرات از علمای بزرگ و اسکن بیش از ۵۰ هزار صفحه از ده شخصیت بزرگ حوزه مشهد و خراسان بزرگ اشاره کرد که از سوی مؤسسه کلامنا در حال بررسی و تحقیق جهت آماده سازی برای ثبت و نشر به عنوان میراث علمی حوزه کهن خراسان است.

نظر شما