شناسهٔ خبر: 67052888 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

کاپیتان در تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی همه را با امتیاز ضربه برد

توفان حسن یزدانی در آستانه المپیک بعداز ۸ماه دوری از تشک؛ فتح بوداپست با ضربه‌فنی یک آمریکایی در فینال/ کامران قاسم‌پور خط خورد

بزرگترین معادله کشتی ایران و شاید کاروان ورزش ایران در المپیک پاریس با قهرمانی امروز حسن حل شد. برای کادرفنی و فدراسیون، میزان سلامتی و آمادگی یزدانی مهم بود که با طلای کاپیتان قطعی شد. به این ترتیب نام کامران قاسم‌پور از المپیک خط خورد

صاحب‌خبر -

توفان حسن یزدانی در آستانه المپیک بعداز ۸ماه دوری از تشک؛ فتح بوداپست با ضربه‌فنی یک آمریکایی در فینال/ کامران قاسم‌پور خط خورد

حسن یزدانی در میدان رسمی خود بعداز عمل جراحی کتف، به چهار پیروزی و مدال طلای تورنمنت مجارستان دست یافت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ کاپیتان حسن یزدانی پس از ۸ ماه دوری از میادین، در آستانه المپیک پاریس و در دور نخست وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی جام امره پولیاک و وارگا یانوس مجارستان، با نتیجه ۱۳ بر ۲ مقابل اتهان راموس از پورتوریکو با امتیاز ضربه فنی به پیروزی دست یافت تا خیال کادرفنی به خصوص محسن کاوه را راحت کند.

یزدانی در وقت نخست این کشتی، با دو بار خاک کردن حریف و یورش های پیاپی و خروج حریف از تشک، ۷ بر صفر حریف خود که نفر پنجم مسابقات جهانی بوده را مغلوب کرد. در وقت دوم یزدانی که مشخصا قصد طولانی‌تر کردن کشتی برای نفس‌گیری داشت ، دو امتیاز به حریف داد اما با گرفتن پنج امتیاز که با پیش انداز و دورزدن به پشت حریف حاصل شد، کار را تمام کرد.

حریف بعدی حسن، ایشی‌گورو از ژاپن بود که در ابتدای کشتی دو امتیاز از یزدانی گرفت و او را غافلگیر کرد. یزدانی در آخرین ثانیه های وقت اول ، با هجوم و زدن زیر کتف موفق شد او را کنار تشک خاک کند تا ۳ بر ۲ در تایم نخست برنده از تشک خارج شود. 

نفس چاق حسن یزدانی و حملات پیاپی او در کنار قدرت بدنی برتر این کشتی‌گیر صاحب سبک باعث عقب‌نشینی ایشیگورو و فرارهای او از تشک شدن که پیاپی برای یزدانی امتیازات بعدی را در پی داشت. زیرگیری از مچ پا و خاک کردن حریف ژاپنی، در کنار دو اخطار فرار به او باعث افزایش اختلاف امتیاز به ۱۰ پوئن شد و یزدانی این مسابقه را هم ۱۲ بر ۲ برنده شد.

حسن در مرحله نیمه نهایی صعود با عظمت دولت بیکوف دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان که حریف مجارستانی را برده بود، رفت. همانطور که پیش‌بینی می‌شد بدن یزدانی در کشتی سوم کاملا بیدار شده بود و دیگر از دادن امتیاز به نفر اول رنکینگ این وزن خبری نبود. کاپیتان تیم ملی با تسلط مثال‌زدنی موفق شد سومین رقیب خود که مانند دو حریف قبلی جواز حضور در المپیک داشته، را با امتیاز عالی ضربه‌فنی مغلوب کند.

یزدانی غروب امروز در کشتی نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم با پدیده دیگری از کشتی آزاد آمریکا روبرو شد که بعداز وداع دیوید تیلور از کشتی قهرمانی، نفر دوم این وزن بعداز آرون بروکس محسوب می‌شود.

 یزدانی در فینال، ترنت هیدلای آمریکایی را مثل سه کشتی‌گیر قبلب، با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست داد و به مدال طلای این رقابت‌ها رسید. 

موضوع مهم برای کشتی ایران و کادرفنی و فدراسیون در این تورنمنت، میزان سلامتی و آمادگی حسن یزدانی بود. چنانچه این کشتی‌گیر عنوان‌دار جهان و المپیک می‌توانست در بوداپست به کادرفنی ثابت کند که آمادگی فیزیکی خود را بعداز جراحی، بازیافته است، به پاریس اعزام می‌شد که این اطمینان حاصل شد. در غیراینصورت شانس به کامران قاسم‌پور همشهری جویباری او می‌رسید که در وزن بالاتر پشت سر امیرعلی آذرپیرا قرار گرفت و نتوانست دوبنده المپیک را بپوشد.

حذف دیوید تیلور در مسابقات انتخابی داخلی تیم ملی کشتی آمریکا بعداز شکست مقابل آرون بروکس، روحیه حسن یزدانی را بالاتر برده و باعث افزایش شانس کسب دومین طلای او در المپیک شده است. 

برد قاطع حسن یزدانی در آستانه المپیک بعداز ۸ماه دوری از تشک/ فعلا خبری از آسیب کتف نیست

کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در حال هدایت حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان 

 

رضایی به مدال برنز تورنمنت مجارستان رسید

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد تورنمنت رنکینگ مجارستان، علی رضایی، نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی مقابل گئورگی الباکیدزه از گرجستان با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و صاحب مدال برنز شد. این کشتی‌گیر ساروی ، در این مسابقات موفق شد در یک جدال تماشایی بایراموف حریف سرشناس و عنوان دار از جمهوری آذربایجان را ۵ بر صفر شکست دهد اما در نیمه‌نهایی مقابل رازامبک جمال اف کشتی گیر مطرح، روسی الاصل و قهرمان زیر 23 سال جهان از ازبکستان با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و راهی مسابقه رده‌بندی شد.

 

مسابقات مقدماتی وزن ۸۶ کیلوگرم روز جمعه ۱۸ خرداد از ساعت ۱۲ الی ۱۶:۳۰ برگزار می شود و در صورت راه یابی یزدانی به فینال و رده بندی، دیدار های این مرحله نیز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲ همین روز برگزار خواهد شد.

 

این مطلب طی ۷ ساعت از آغاز مسابقات در ظهر روز جمعه بوقت تهران در بوداپست مجارستان، منتشر شد و تا پایان این رقابت‌ها بروزرسانی شد.

نظر شما