شناسهٔ خبر: 67052183 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پولیتیکو:

«جو بایدن» پیشنهاد «ماکرون» را رد کرد

«پولیتیکو» به نقل از منابع آگاه از عدم موافقت رئیس جمهور آمریکا با پیشنهاد همتای فرانسوی خود در خصوص اعزام مربیان غربی به اوکراین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه پولیتیکو امروز جمعه در گزارشی از عدم موافقت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای اعزام مربیان نظامی غربی به اوکراین خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، پولیتیکو به نقل از منابع آگاه نوشت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، اخیراً در جریان یک گفتگوی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، پیشنهاد اعزام مربیان غربی به اوکراین را مطرح کرد؛ اما این پیشنهاد از سوی بایدن مورد حمایت قرار نگرفته است.

این نشریه به نقل از منابع آگاه از این موضوع می نویسد: رئیس جمهور ایالات متحده ابراز نگرانی کرد که چنین اقدامی می تواند منجر به تشدید درگیری شود.

در ادامه این گزارش آمده است که در نتیجه هیچ تصمیم مشخصی در این ارتباط تا کنون اتخاذ نشده است.

این در حالیست که تلویزیون فرانسه امروز جمعه با انتشار گزارشی اعلام کرد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور وعده داد که پاریس جنگنده های میراژ ۲۰۰۰ را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص اضافه کرد که پاریس در صدد است تا خلبانان اوکراینی را نیز را آموزش دهد.

وی پس از دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین در کاخ الیزه افزود که فرانسه ۴ هزار و ۵۰۰ نظامی اوکراینی را آموزش می دهد.

ماکرون در سخنان صبح جمعه خود مشخص نکرد که فرانسه چه تعداد میراژ، تا چه زمانی یا تحت چه شرایط مالی به اوکراین ارائه خواهد کرد.

نظر شما