شناسهٔ خبر: 67297539 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اطلاعیه سفارت کشورمان در ایتالیا درباره پیگیری وضعیت اتباع ایرانی در قایق غرق شده مهاجران

فاطمه خوش نیت

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا با تاکید بر پیگیری سفارت درباره وضعیت غرق شدن قایق مهاجران که احتمالا تعدادی از اتباع ایرانی نیز در آن حضور داشتند، اعلام کرد که مقامات ذیربط قول داده‌اند در اولین فرصت مجوز حضور کنسول سفارت در منطقه را صادر کنند لذا کماکان موضوع در حال پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سفارت کشورمان در رم اطلاعیه‌ای را درباره پیگیری وضعیت قایق غرق شده مهاجران در سواحل ایتالیا به این شرح منتشر کرد: «سفارت جمهوری اسلامی ایران پس از مطلع شدن از احتمال حضور تعدادی از اتباع کشورمان در قایق مهاجران غرق شده در سواحل ایتالیا، بلافاصله اقدامات لازم از جمله هماهنگی با وزارت امور خارجه، وزارت کشور و گارد ساحلی جمهوری ایتالیا جهت کسب اطلاعات دقیق و وضعیت مهاجران را انجام داده و به صورت ساعتی موضوع را از طریق استانداری کالابریا پیگیری می‌نماید.

بر اساس اعلام برخی از خانواده‌ها، متاسفانه تعدادی از غرق شدگان از هموطنان عزیز ما بوده‌اند که ضمن تسلیت به خانواده‌های محترم این عزیزان به اطلاع می‌رساند مقامات ذیربط در استانداری و گارد ساحلی در حال یافتن اجساد و مفقودان و شناسایی هویت آنها بوده و قول داده‌اند در اولین فرصت ممکن مجوز حضور کنسول سفارت در منطقه را صادر نمایند. موضوع کماکان در حال پیگیری است.»
انتهای پیام

نظر شما