شناسهٔ خبر: 67051579 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

30 طرح بزرگ راه‌سازي در کهگيلويه و بويراحمد در دست ساخت است

صاحب‌خبر -
30 طرح بزرگ راه‌سازي در کهگيلويه و بويراحمد در دست ساخت است
خبرگزاری آریا - مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 300 کیلومتر جاده در قالب 30 طرح بزرگ راه‌سازی در استان از جمله بزرگراه در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری آریا(کهگیلویه و بویراحمد)، محمد راستا با بیان اینکه 30 طرح بزرگ راهسازی در استان داریم گفت: جاده های اصلی یاسوج به سمیرم،یاسوج به سی سخت،یاسوج به شیراز و دوگنبدان به بابکلان، اتصال لنده به محور پاتاوه به دهدشت از مهمترین طرح های در دست اجرای حوزه راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به اینکه این طرح ها با پیشرفت فیزیکی 40 تا 90 درصد در دست ساخت هستند، تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر 30 هزار میلیارد ریال قرارداد با پیمانکاران حوزه راه های ارتباطی قرارداد دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد و بویراحمد تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته 25 کیلومتر راه اصلی تا پایان سال جاری در استان بهره برداری می شود.
راستا تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور شهید به کهگیلویه و بویراحمد 22 هزار و 700 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های راه در استان تصویب شد که تاکنون 20 درصد از این مبلغ تخصیص یافته است.
وی ابراز کرد: جاده سی سخت به یاسوج به طول هشت کیلومتر، کمربندی یاسوج پنج کیلومتر، راه ارتباطی دوگنبدان به باباکلان هشت کیلومتر، جاده چرام هفت کیلومتر، جاده سمیرم سه کیلومتر از مهمترین طرح های اجرا و بهره برداری شده در کهگیلویه و بویراحمد است.
راستا ابراز کرد: تاکنون 6 هزار کیلومتر جاده ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده که یکهزار کیلومتر از این میزان اصلی، 500 کیلومتر راه فرعی و بقیه جاده های روستایی است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای 9 شهرستان، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود 2 تا سه برابر استان های کویری است.

نظر شما