شناسهٔ خبر: 67051530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

روز ۲۴ جولای

۳ مرداد؛ زمان سخنرانی نتانیاهو در جلسه مشترک کنگره آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از دو منبع مطلع که خواستند نام‌ آنها فاش نشود، اعلام کرد: روز ۲۴ جولای (۳ مرداد) برای سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جلسه مشترک کنگره آمریکا تعیین شده است.

صاحب‌خبر -
آسیانیوز - در گزارش آسوشیتدپرس آمده است: حضور نتانیاهو در کنگره‌ای که به طور فزاینده‌ای دچار اختلاف شده است، مطمئناً بحث برانگیز خواهد بود و با اعتراض‌های زیاد هم در داخل ساختمان کنگره از سوی قانونگذاران و هم در خارج از سوی معترضان طرفدار فلسطین مواجه خواهد شد و اختلاف‌های فزاینده در سال انتخابات میان دموکرات‌ها بر سر پیگرد قانونی نخست‌وزیر  اسرائیل در جنگ چند ماهه علیه حماس را آشکار خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید: انتظار می‌رود که قانونگذاران دموکرات که بیشتر از استراتژی نتانیاهو انتقاد می‌کنند، در این سخنرانی حضور نداشته باشند.

در ادامه گزارش آسوشیتدپرس آمده است: برنی سندرز سناتور مستقل از ایالت ورمونت با بیان اینکه نتانیاهو جنایتکار جنگی است، تاکید کرده است که قطعاً در سخنرانی او در جلسه مشترک کنگره آمریکا شرکت نخواهد کرد.

رهبران دموکرات و جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا پیش تر به صورت رسمی از نتانیاهو نخست وزیر اسرئیل دعوت کردند تا برای قانونگذاران در کنگره آمریکا سخنرانی کند.

از سوی دیگر نشریه هیل نیز گزارش داد که مایک جانسون رئیس‌جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنا، میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان سنا و حکیم جفریس رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان، نامه دعوت از نتانیاهو را امضا کرده‌اند.

پیش تر شماری از نمایندگان و سناتورهای دموکرات با دعوت از نتانیاهو مخالفت کرده بودند اما جانسون تهدید کرده بود که اگر مجلس سنا حاضر به امضای دعوتنامه نشود، خود او نتانیاهو را برای سخنرانی در مجلس نمایندگان دعوت خواهد کرد.

درحالیکه هنوز تاریخ سخنرانی نتانیاهو در جلسه مشترک کنگره اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که این سخنرانی طی هشت هفته آینده یا بلافاصله پس از تعطیلات ماه اوت انجام شود.

جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که واشنگتن به زودی میزبان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرده بود که نتانیاهو در جریان این سفر در جلسه‌ای مشترک با کنگره شرکت خواهد کرد.




نظر شما