شناسهٔ خبر: 67050371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تایید کرد: نتانیاهو ۲۴ ژوئیه در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه به وقت واشنگتن تایید کرد تاریخ سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره ایالات متحده برای ۲۴ ژوئیه تعیین شده است.

او در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اعلام این خبر نوشت، «ما مشتاق شنیدن دیدگاه دولت اسرائیل برای دفاع از دموکراسی، مبارزه با تروریسم، و برقراری یک صلح عادلانه و پایدار در منطقه‌ایم.»
 
ساعاتی پیش از این، خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول یک منبع آگاه گزارش داده بود که سخنرانی نتانیاهو در برابر قانونگذاران دو مجلس کنگره ایالات متحده ۲۴ ژوئیه، سوم مرداد ماه، خواهد بود.
 
در حالی که به‌نظر ‌می‌رسد دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با نتانیاهو بر سر تداوم جنگ در نوار غزه اختلاف نظر دارند، رهبران کنگره از او برای سخنرانی در نشست مشترک خود دعوت کردند.
 
این دعوتنامه یک هفته پیش توسط مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان، چاک شومر رهبر اکثریت سنا، حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان، و میچ مک‌کانل رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا امضا شده است.
 
یک روز بعد، دفتر نخست ‌وزیر اسرائیل به نقل از نتانیاهو اعلام کرد او از این که می‌تواند در کنگره آمریکا واقعیت درباره جنگ جاری را به نمایندگان مردم آمریکا و کل جهان ارائه کند، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.
 
بایدن خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و حماس در نوار غزه است؛ اما نتانیاهو می‌گوید تا نابودی کامل این گروه جنگ را ادامه خواهد داد.
 
رئیس جمهوری ایالات متحده در مصاحبه‌ای با مجله تایم که سه‌شنبه ۱۵ خرداد منتشر شد اذعان کرد روابط او و نخست وزیر اسرائیل، با افزایش تعداد کشته‌شدگان جنگ در نوار غزه، پرتنش شده است.
 
بایدن که هفته گذشته از پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه خبر داد، در انتقادی کم‌سابقه گفته «دلایل قانع‌کننده‌ای» وجود دارد که باور کنیم نتانیاهو برای حفظ قدرت سیاسی خود درگیری با حماس را طولانی کرده است.

نظر شما