شناسهٔ خبر: 67051425 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۶ گردشگر تهرانی گم‌شده در مناطق جنگلی مینودشت به محل امن انتقال یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: یک گروه گردشگر ۱۶ نفره که در مناطق جنگلی مینودشت گم‌شده بودندبه محل امن انتقال داده شدند.

صاحب‌خبر -

قاسم غریب‌آبادی گفت: ساعت ۷ صبح پنجشنبه ۱۷ خرداد گزارش گم‌شدن یک گروه ۱۶ نفره گردشگر اهل تهران در مناطق جنگلی روستای ساسنگ شهرستان مینودشت از طریق نیرو‌های مردمی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: یک تیم ۵ نفره کوهستان از نیرو‌های هلال احمر مینودشت و گالیکش برای پیدا کردن این گروه تهرانی به منطقه جنگلی ساسنگ اعزام شدند.

وی گفت: همزمان با اعزام تیم، گردشگران راه خود را پیدا و امدادگران آنها را در مسیر رؤیت کرده و آنها را تا محل امن همراهی کردند.

غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: تعدادی از گردشگران به دلیل خستگی، گرسنگی و کمبود آب آشامیدنی دچار ضعف شده و برای بازگشت با سختی روبرو بودند که امدادگران به وضعیت آنها رسیدگی کردند. همچنین یکی از بانوانِ همراه گروه از ناحیه دست آسیب جزئی دیده بود اقدامات لازم برای مصدوم انجام شد.

وی گفت: این گردشگران از روز قبل به ارتفاعات روستای ساسنگ رفته بودند که پس از برخورد با تاریکی هوا راه را گم کردند و به ناچار شب را در جنگل گذراندند و پس از روشن شدن هوا وضعیت خود را به شماره ۱۱۲ هلال‌احمر اطلاع دادند.

وی به گردشگران تاکید کرد از رفتن به مناطق جنگلی نا آشنا بدون داشتن راهنمای محلی خودداری کرده و طوری برنامه‌ریزی کنند تا پیش از تاریکی هوا از جنگل خارج شوند.

نظر شما