شناسهٔ خبر: 67051251 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

همسترکامبت Hamster Kombat؛ بودن یا نبودن؟

همستر کامبت Hamster Kombat جدیدترین بازی موسوم به «تپ تو ارن (برای درآمد، ضربه بزن) » مبتنی بر تلگرام است که حواشی بسیاری در زمینه منشا و ایمنی این بازی مطرح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، همستر کامبت Hamster Kombat جدیدترین بازی در انبوهی از بازی‌های رمزنگاری‌شده تپ تو ارن (tap-to-earn) به‌معنای ضربه زدن برای کسب درآمد مشابه نات‌کوین Notcoin است که در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام به کار گرفته شده و گفته می‌شود که ممکن است یک توکن در شبکه باز (TON) راه‌اندازی کند.

نات‌کوین یک بازی کلیکی است که به بازیکنان برای ضربه زدن روی صفحه نمایش با توکن‌ها پاداش می‌دهد. محبوبیت بازی‌های تلگرام پس از موفقیت این بازی که طی سه ماه ۳۵ میلیون بازیکن جذب کرد، بسیار افزایش داشته است. نات‌کوین به‌تازگی توکن خود را راه‌اندازی کرده که بزرگ‌ترین عرضه توکن بازی امسال بوده است.

همسترکامبت Hamster Kombat؛ کلاهبرداری یا راهی برای درآمد؟/ منشا این بازی کدام کشور است؟

بازی مشابه کلیک برای کسب درآمد (click-to-earn) تاپوس Tapos که در آن هر کلیک به‌عنوان تراکنش ثبت می‌شود نیز در روزهای گذشته به بلاک‌چین لایه ۱ آپتوس Aptos کمک کرد تا بیش از ۱۱۵ میلیون تراکنش را در روز ثبت کند.

همسترکامبت چیست؟

همستر کامبت جدیدترین بازی رمزنگاری مبتنی بر تلگرام است که مانند نات‌کوین در فضای مجازی منتشر شده و در اصل یک بازی کلیکی مبتنی بر تلگرام با گسترش مدل موفق نات‌کوین است که ادعا می‌شود از زمان عرضه در مارس ۲۰۲۴ تاکنون ۶۰ میلیون کاربر جذب کرده و طبق گزارش‌ها، بزرگ‌ترین کانال تلگرام با ۲۰ میلیون مشترک است، یعنی ۱۳ میلیون کاربر بیشتر از نات‌کوین دارد.

همسترکامبت در اصل یک بازی ضربه زدن برای کسب درآمد است که با یک شبیه‌ساز تبادل ارز دیجیتال ترکیب شده است و بازیکنان در آن روی یک سکه طلایی ضربه می‌زنند تا دارایی خود را افزایش دهند و از سکه‌های جمع‌آوری‌شده به‌منظور ارتقای مبادله خود استفاده کنند.

همسترکامبت Hamster Kombat؛ کلاهبرداری یا راهی برای درآمد؟/ منشا این بازی کدام کشور است؟

کسب امتیاز در همسترکامبت

همسترکامبت پیرو فرضیه کلیک‌کننده مبتنی بر تلگرام است که در آن کاربر نقش مدیرعامل را در یک صرافی رمزنگاری بر عهده می‌گیرید و سعی می‌کند امپراتوری خود را رشد دهد. تنها اقدامی که در زمان آغاز باید به کار بست، ضربه زدن برای دریافت امتیاز است، البته گفته می‌شود به‌زودی می‌توان از ارز جمع‌آوری‌شده برای خریدهایی استفاده کرد که مبادله‌ها را ارتقا می‌دهد. برای مثال می‌توان در این بازی یک کانال یوتیوب ایجاد یا یک «کنفرانس ویژه همستر» را میزبانی کرد که به‌طور منفعلانه به کاربر امتیاز می‌دهد.

همستر کامبت به روشی که برای کاربران نات‌کوین آشناست، شروع می‌شود و همانند آن، بازیکنان می‌توانند از امتیازات درون بازی خود برای خرید بوست Boost یا تقویت‌کننده استفاده کنند که آمار آن‌ها را افزایش می‌دهد و معادل به‌دست‌آوردن چند امتیاز در هر ضربه است. همچنین می‌توان مدت زمانی قبل از استراحت روی یکه ضربه زد و منتظر ماند تا نوار انرژی دوباره پر شود. تقویت‌کننده‌های روزانه رایگانی نیز وجود دارد که بازیکنان می‌توانند ۶ بار در روز آن‌ها را درخواست کنند.

بازکنان پس از کسب چند امتیاز می‌توانند از آن‌ها برای ارتقای صرافی خود در تب ماین Mine بازی استفاده کنند. این تب انواع ارتقاهایی را نشان می‌دهد که بازیکنان می‌توانند صرفاً با سکه‌های درون بازی برای مبادله خود خریداری کنند و شامل مواردی مانند افزودن سکه‌هایی مانند بیت‌کوین برای معامله در صرافی، راه‌اندازی یک فرآیند احراز هویت مشتری KYC یا حتی ادامه دادن به آن است.

همسترکامبت Hamster Kombat؛ کلاهبرداری یا راهی برای درآمد؟/ منشا این بازی کدام کشور است؟

هر ارتقایی که بازیکن برای صرافی خود خریداری می‌کند، به‌صورت منفعلانه سکه‌های بیشتری برای وی به ارمغان می‌آورد. به‌عنوان مثال افزودن یک جفت بیت‌کوین به صرافی ۲۵۰ امتیاز هزینه دارد، اما پس از آن ۴۰ امتیاز در ساعت به دست می‌آید. به عبارت دیگر این موارد اضافه‌شده به‌سرعت نتیجه می‌دهند و به پیشبرد مبادلات کمک می‌کنند.

دعوت دوستان به بازی نیز از دیگر راهکارهای افزایش سکه‌ها در همسترکامبت محسوب می‌شود. به ازای هر دوست در تلگرام، دو هزار سکه و ۲۵ هزار سکه در صورتی که فرد در طرح تلگرام پریمیوم باشد، به دست می‌آید. دوستان معرفی شده در صورت بازی کردن و دستیابی به سطوح پیشرفته نیز به معرف خود سودرسانی می‌کنند، بنابراین می‌توان از تنها یک بازیکن فعال در تیم خود بیش از ۱۰۰ هزار سکه به دست آورد.

همسترکامبت Hamster Kombat؛ کلاهبرداری یا راهی برای درآمد؟/ منشا این بازی کدام کشور است؟

تبدیل سکه‌ها به توکن

همسترکامبت یکی دیگر از بازی‌های با درآمد سریع است و به احتمال زیاد امتیازهای کسب‌شده در آن در نهایت می‌تواند به توکن تبدیل شود، البته این امر هنوز تأیید نشده است. در حال حاضر نات‌کوین توکن خود را در شبکه باز راه‌اندازی کرده و با ایردراپ عظیمی همراه شده است که با ارزش بازار یک میلیارد دلاری در بین ۱۰۰ دارایی برتر قرار گرفت. همسترکامبت نیز در حال آماده شدن برای راه‌اندازی توکن خود با تقریباً سه برابر مشترک تلگرام بیشتر نسبت به نات‌کوین است و به‌تازگی اعلام کرده که یک ایردراپ در شبکه باز برگزار می‌کند و به بازیکنان برای جمع‌آوری سکه‌های درون بازی با حذف توکن‌های رمزنگاری واقعی و قابل مبادله پاداش می‌دهد. این امر به‌طور قطع افراد بیشتری را به سمت بازی سوق خواهد داد، اما هنوز زمان مشخصی برای این اقدام معرفی نکرده است.

همسترکامبت Hamster Kombat؛ کلاهبرداری یا راهی برای درآمد؟/ منشا این بازی کدام کشور است؟

در برنامه همسترکامبت، یک برگه ایردراپ وجود دارد که ادعا می‌کند سازندگان آن با اتحادهای بورس وارد مذاکره شده‌اند. نات‌کوین به مدت سه ماه قبل از توقف گیم‌پلی اجرا شد و بیش از یک ماه بعد توکن خود را راه‌اندازی کرد. البته ممکن است همسترکامبت دقیقاً همان روال قبلی را دنبال نکند، اما با توجه به میزان تبلیغاتی که نات‌کوین را به ارزش بازار تبدیل کرد، ممکن است از روش‌هایی مشابه تقلید کند.

سکه‌های جمع‌آوری‌شده در بازی همسترکامبت با استفاده از هر نرخی به توکن تبدیل می‌شوند که مدیران مناسب بدانند، بنابراین انجام بازی در موقعیتی سودمند قرار می‌دهد.

همسترکامبت Hamster Kombat؛ کلاهبرداری یا راهی برای درآمد؟/ منشا این بازی کدام کشور است؟

قانونی یا کلاهبرداری؟

بازیکنان همسترکامبت با ضربه زدن روزانه، سکه‌های کریپتو کسب می‌کنند و دنیای کریپتو بسیار غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که بتوان این بازی را قانونی یا کلاهبرداری شمرد. در حال حاضر نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر این‌که این بازی ممکن است پیامدهای منفی نداشته باشد. یکی از نشانه‌ها مشارکت استراتژیک بازی با صرافی‌هایی مانند BingX است، یعنی ممکن است در آینده بتوان شاهد ثبت‌نام توکن بازیکنان در صرافی BingX بود، اما در حال حاضر تنها کاری که می‌توان در دنیای غیرقابل پیش‌بینی رمزنگاری انجام شود، این است که با اتکا به این باور، تنها به بازی ادامه داد. با این حال بحث‌های مهمی در مورد ایمنی این بازی مطرح است. به‌ویژه که سایت بازی فاقد هرگونه جزئیات در مورد توسعه‌دهندگان است و هیچ داده‌ای در این زمینه در دست نیست.

همسترکامبت Hamster Kombat؛ کلاهبرداری یا راهی برای درآمد؟/ منشا این بازی کدام کشور است؟

نظر شما