شناسهٔ خبر: 67040305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

گزارش:

«همستر کامبت» مسیری به سوی فروپاشی!

حوزه/ در حالی که طی روزهای اخیر بسیاری از افراد به امید پتانسیل کسب درآمد به جمع بازیکنان «همستر کامبت» پیوسته‌اند تا در مسیر خوشبختی قرار بگیرند، اما برخی از کارشناسان معتقدند این بازی یک «طرح پانزی» است که سود سرمایه‌گذاران جدید از طریق جذب سرمایه‌گذاران بیشتر پرداخت می‌شود و در نهایت، این طرح با فروپاشی روبرو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، در دنیای پرهیاهوی بازی‌های کریپتویی، همستر کامبات در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (۶ فروردین ۱۴۰۳) راه‌اندازی شد. این پروژه توجهات زیادی را در جامعه‌ی ارز دیجیتال به‌ خود جلب کرد و پس‌ از ۱۱ روز از راه‌اندازی اولیه به رکورد قابل‌ توجه یک میلیون کاربر رسید که تعداد آن‌ها هر روز بیشتر می‌شود. Hamster Kombat طبق ادعای سازندگانش تاکنون بیش‌ از ۶۲ میلیون کاربر و ۲۴ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

این بازی رمزارزی یک بازی موبایلی سبک «کلیکی» است که از طریق بستر تلگرام به مخاطبان عرضه شده که شبیه به بازی نات کوین است و دری تازه به روی طرفداران رمزارزها باز کرده؛ به این طریق که برای شروع بازی «همستر کامبت» و جمع‌آوری سکه‌های مجازی، افراد ابتدا باید ربات تلگرامی پروژه را اجرا کنند.

این بازی به کاربران اجازه می‌دهد فقط با ضربه‌زدن روی نمایشگر دستگاه خود، سکه‌ مجازی کسب کنند و نکته جالب توجه در مورد همستر کامبت، قابلیت کسب رمزارز و فروش آن در برخی صرافی ها است که همین مسئله موجب محبوبیت این بازی شده و طی روزهای اخیر بسیاری از افراد به امید پتانسیل کسب درآمد به جمع بازیکنان «همستر کامبت» پیوسته‌اند تا در مسیر خوشبختی قرار بگیرند، اما برخی از کارشناسان معتقدند این بازی یک «طرح پانزی» است که سود سرمایه‌گذاران جدید از طریق جذب سرمایه‌گذاران بیشتر پرداخت می‌شود و در نهایت، این طرح با فروپاشی روبرو خواهد شد و برخی دیگر از کارشناسان نگرانی‌هایی را در مورد امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران این بازی مطرح کرده‌اند که در جای خود قابل تأمل و دارای اهمیت است.

پتانسیل کسب درآمد، سادگی و جذابیت، تبلیغات و بازاریابی، عدم وجود محدودیت‌های خاص و همگام بودن با ترندها را می‌توان از مهم ترین دلایل وایرال شدن بازی همستر کامبت در ایران دانست که هر کدام از این موارد با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و عدم نیاز به سرمایه‌گذاری یا پرداخت هزینه می تواند بسیاری را برای کسب درآمد آسان و رؤیای پول درآوردن بدون دردسر با این بازی همراه کند و خواه ناخواه عده ای را در مسیرهای نامشخص و بعضا گمراه کننده قرار داده و با ایجاد جلب اعتماد اولیه سرمایه آنها را به تاراج ببرد.

یادآوری این نکته ضروری است که این بازی در حال حاضر کاربران بسیار زیادی دارد و همه کاربران نیز به دنبال کسب درآمدهای میلیونی و بعضا میلیاردی از آن هستند و به نوعی خودشان را صاحب سکه های فراوان می‌دانند، اما باید توجه داشت که در صورت لیست‌شدن احتمالی توکن بازی همسترکامبت در صرافی ها و تعداد فراوان افراد، قرار نیست کسی یک شبه میلیاردر شود.

حتی باید این احتمال را نیز در نظر گرفت که شاید پول قابل‌توجهی نیز به دست کاربری نرسد چون کسی نمی‌داند آینده رمزارز «همستر کامبت» مانند رمزارز نات‌کوین که فعلا در بازار ارز دیجیتال خوش‌شانسی آورده، خوش‌شانسی بیاورد و از طرفی نیاید فراموش کرد که «پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود» و این یعنی گردانندگان چنین بازی‌های فقط به دنبال سود خود هستند و با سوء استفاده از اعتماد و بعضا بلندپروازی برخی کاربران آن ها را فریب داده و با خود همراه می‌کنند.

در پایان ذکر این نکته به کاربران بازی «همستر کامبت» ضروری است که این بازی دقیقا با ترفندی که نات‌کوین را به خوشبختی رساند، درحال ترند شدن در بازار رمزارز است و ورای صحبت‌هایی مثل کلاهبرداری بودن ماجرا، چیزی فراتر از یک رمزارز جدید نخواهد بود؛ اندکی تأمل باید...

نظر شما