شناسهٔ خبر: 67050485 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۱۸ خرداد

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _جمعه هجدهم خرداد_ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _جمعه هجدهم خرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های میانک، مجلار، پل دزدبن، انارک، هزارچم و هریجان

ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو و آب اسک

تردد روان در محور فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

تردد روان

محورهای مسدود

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- یزد - دربید

۴- رباط پشت بادام - بیاضه

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس، بارش پراکنده و در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه بارش در شمال غرب، بعضی مناطق غرب، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، ادامه خواهد داشت و یکشنبه رگبار و رعد و برق در شمال غرب و بارش پراکنده در کردستان، همدان، مرکزی و زنجان رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در غرب، شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و بعضی مناطق استان‌های قزوین و البرز، بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در اردبیل، رگبار باران و در همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، شرق لرستان، غرب اصفهان، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز و زاگرس، بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید رخ می‌دهد و در مناطق مستعد باعث خیزش گرد و خاک می‌شود؛ همچنین طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و افزایش رطوبت و شرجی، همراه با ورزش باد با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه تا روز سه‌شنبه به ۴۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضیائیان افزود: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی افزایش باد با بیشینه ۳۳ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است که دمای هوای این مرکز استان تا سه‌شنبه به ۳۶ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما