شناسهٔ خبر: 67038163 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۱۷ خرداد / تردد روان در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _پنجشنبه هفدهم خرداد_ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _پنجشنبه هفدهم خرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده مهرویلا و حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک

محورهای مسدود

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- یزد - دربید

۴- رباط پشت بادام - بیاضه

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: در دو روز آینده در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی قم، نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شمال استان‌های کرمان و فارس، نیمه شرقی سیستان و بلوچستان، شرق لرستان، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، بعضی مناطق در استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه بارش در کرمان و سیستان و بلوچستان تشدید خواهد شد و شنبه در شمال غرب کشور، ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس، نیمه جنوبی کرمان، نیمه شرقی هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و یکشنبه و دوشنبه در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش و وزش باد به نسبت شدید موقت ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی پنج روز آینده در شرق به ویژه زابل و نواحی مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست، همچنین در این بازه زمانی شرق دریای عمان مواج است.

ضیائیان گفت: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای این منطقه در پنج روز آینده بین ۴۶ و ۴۷ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

وی افزود: وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف، قسمتی ابری و وزش باد، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده با بیشینه ۳۲ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد است که دمای هوای این مرکز استان تا پایان هفته به ۳۶ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری، به‌تدریج از بعدازظهر رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال طوفان و گرد و خاک با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۹ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۳۳ و کمینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما