شناسهٔ خبر: 67040641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهاری به داغی تابستان؛ مازندران بر مدار ۳۵ درجه

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به استقرار سامانه پایدار جوی و تداوم روند افزایشی دما، پیش‌بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران طی ۲ روز آینده به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش‌بینی کرد که از امروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات رگبار باران و رعد و برق دور از انتظار نباشد که البته شدت و مقدار بارش ها نیز در ارتفاعات نیمه غربی محسوس تر خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، در طی این مدت شهروندان در شهرهای ساحلی و جلگه ای شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهند بود و دمای هوا نیز رو ند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که با گرم تر شدن هوا در چند روز آینده، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز با چند درجه افزایش در روزهای جمعه و شنبه به ۳۳ تا ۳۴، در مناطق غربی نیز از ۲۸ تا ۳۰ به ۳۱ تا ۳۲ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ۲۹ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

بهاری به داغی تابستان؛ مازندران بر مدار ۳۵ درجه

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا قسمتی ابری و در ارتفاعات غربی و مرکزی استان در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در ارتفاعات غربی استان در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

آسمان مازندران از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که دشت ناز با ثبت دمای ۳۲ و دلیر چالوس با ۱۸.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود سه درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه و باد ضعیف پیش بینی شده است.

نظر شما