شناسهٔ خبر: 67049543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر آخرین تحولات فلسطین

از تأکید جهاد اسلامی بر توقف جنگ به عنوان شرط آتش‌بس تا هشدار آمریکا درباره تهدید علیه لبنان

معاون دبیرکل جبنش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی تأکید کرد که توقف بی‌بازگشت جنگ، شرط آتش‌بس با اسرائیل است. این درحالی است که در آمریکا نسبت به اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه لبنان هشدار داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پنجشنبه شب در اظهاراتی گفت که توقف بی‌بازگشت جنگ در غزه شرط برقراری آتش‌بس با رژیم صهیونیستی است.

محمد الهندی گفت: همه گروه‌های مقاومت در این کشور بر لزوم خروج نظامیان صهیونیست به صورت کامل از نوار غزه تأکید دارند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، افزود: در هر توافق احتمالی باید به صورت واضح تأکید شود که رژیم اسرائیل نباید پس از توقف جنگ، مجددا آغازگر آن باشد.

الهندی اضافه کرد: رژیم اسرائیل مجبور خواهد شد به طور کامل از نوار غزه عقب نشینی کند زیرا نیروهایش در غزه فرسوده خواهند شد و شاهد آن چیزی است که در محور نتساریم اتفاق افتاد.

 از تأکید جهاد اسلامی بر توقف جنگ به عنوان شرط آتش بس تا هشدار آمریکا درباره حمله به لبنان

اولمرت: بایستی همین امروز جنگ غزه را متوقف کنیم

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم هیچ دستآوردی در جنگ علیه غزه محقق نکرده، خواستار توقف فوری این جنگ شد.

ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه نوار غزه تأکید کرد.

وی در مصاحبه با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: همین امروز بایستی جنگ در غزه را متوقف کنیم؛ اسرائیل با تضعیف چشمگیر جایگاهش در جهان مواجه است و هیچ دستآورد مورد انتظاری که ارزش پرداخت بهای وحشتناک برای تداوم عملیات در رفح را داشته باشد، وجود ندارد.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد: حزب‌الله توانایی وارد آوردن ضربات شدیدتر و دردناک‌تر به اسرائیل را دارد.

 از تأکید جهاد اسلامی بر توقف جنگ به عنوان شرط آتش بس تا هشدار آمریکا درباره حمله به لبنان

هشدار دولت بایدن به اسرائیل درباره جنگ محدود با لبنان

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل درباره جنگ محدود با لبنان و احتمال وادار شدن ایران به مداخله، هشدار داده است.

تارنمای آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام اسرائیلی گزارش داد که دولت بایدن در هفته‌های اخیر به اسرائیل نسبت به «جنگ محدود» در لبنان هشدار داده و اعلام کرده است که این جنگ می‌تواند ایران را مجبور به مداخله کند.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند که نگرانی فزاینده ای در ارتش اسرائیل و وزارت دفاع اسرائیل وجود دارد و مقامات معتقدند وضعیت لبنان در حال تغییر به سمت جنگ است. آمریکا و فرانسه در تلاش برای یافتن راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش در مرز هستند اما هنوز پیشرفتی نداشته اند.

جلوگیری از جنگ همه جانبه میان اسرائیل و حزب‌الله که می‌تواند منجر به ویرانی گسترده در لبنان و اسرائیل شود، هدف اصلی دولت بایدن است. این تلاش ها در راستای تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ در غزه به یک درگیری منطقه‌ای بسیار گسترده‌تر بوده اما دولت بایدن معتقد است که بازگرداندن آرامش به مرز اسرائیل و لبنان بدون آتش بس در غزه غیرممکن خواهد بود.

مقامات آمریکایی به آکسیوس گفتند دولت بایدن به اسرائیل گفته که جنگ محدود در لبنان یا جنگ منطقه‌ای کوچک گزینه‌ای واقع بینانه نیست زیرا جلوگیری از گسترش و خارج از کنترل شدن آن دشوار خواهد بود.

مقامات آمریکایی و اسرائیلی گفتند، دولت بایدن به اسرائیل هشدار داد که تهاجم زمینی به لبنان، حتی اگر فقط در مناطق نزدیک به مرز باشد، احتمالا ایران را به مداخله سوق خواهد داد.

یکی از سناریوهایی که دولت با اسرائیل مطرح کرد این است که لبنان ممکن است مملو از شبه نظامیان طرفدار ایران در سوریه، عراق و حتی یمن شود که بخواهند به جنگ بپیوندند.

یک مقام ارشد ارتش اسرائیل گفت که وضعیت در مرزها از ماه مه تشدید شده است زیرا حزب الله حملات پهپادی موفق تری را علیه اهداف اسرائیلی انجام داد.

 از تأکید جهاد اسلامی بر توقف جنگ به عنوان شرط آتش بس تا هشدار آمریکا درباره حمله به لبنان

نتانیاهو: با نبرد سختی در چندین جبهه مواجه هستیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پس از گذشت هشت ماه هیچ یک از اهداف خود در جنگ علیه نوار غزه را محقق نکرده است، به دشواری جنگ در جبهه‌های شمالی و جنوبی اذعان کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم با نبرد سختی در چندین جبهه در جنوب، شمال و کرانه باختری مواجه است.

وی افزود که رژیم صهیونیستی با فشارهای بین‌المللی نیز روبه‌رو است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با نادیده گرفتن ناکامی‌های این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود در جنگ علیه نوار غزه، مدعی شد: ما واقعیت کنونی را تغییر خواهیم داد، چون به سربازان و نیروهای خود برای تضمین امنیت اسرائیل اطمینان داریم.

 از تأکید جهاد اسلامی بر توقف جنگ به عنوان شرط آتش بس تا هشدار آمریکا درباره حمله به لبنان

اذعان مقام آمریکایی به قدرت مبارزان قسام

یکی از مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز اذعان کرد که مبارزان گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) از قدرت رزمی بالایی برخوردار هستند.

این مقام آمریکایی اذعان کرد: حماس قدرت پدیدارشدن دوباره را در مناطقی که اسرائیل معتقد بود فرد مسلحی در آن‌ها حضور ندارد به نمایش گذاشت.

وی در گفت‌وگو با رویترز افزود: تاکتیک‌های جدید حماس می‌تواند به تداوم عملیات‌های آن در ماه‌های آتی بیانجامد. حماس برای ناکام‌گذاشتن تلاش‌های اسرائیل برای کنترل نوار غزه به روش‌های اجرای عملیات و گریز تکیه دارد.

این مقام آمریکایی در ادامه سخنان خود گفت: مبارزان حماس به اجرای کمین برای ضربه‌زدن به اهدافی تکیه دارند که غالبا پشت خطوط دشمن قرار دارند.

 از تأکید جهاد اسلامی بر توقف جنگ به عنوان شرط آتش بس تا هشدار آمریکا درباره حمله به لبنان

عملیات منحصر به فرد مبارزان قسام

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کردند که مبارزان این گردان‌های عملیاتی منحصر به فرد را علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به انجام رسانده‌اند.

قسام بیان کرد که مبارزان این گردان‌ها با فرود پشت خطوط دشمن، موفق به گذر از دیوار حائل در مرز نوار غزه شده‌اند و به مقر فرماندهی یکی از لشکرهای ارتش رژیم صهیونیستی که مشغول فعالیت علیه شهر رفح در جنوب نوار غزه است حمله کرده‌اند.

علاوه بر این مبارزان قسام بامداد امروز دهانه یک تونل بمب‌گذاری‌شده را در اطراف تل زعرب در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه به روی یک گروه ۵ نفره از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کردند و آنان را از پای درآوردند.

۳ تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی نیز در شرق شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه از سوی مبارزان گردان‌های قسام با گلوله‌های «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده شد.

همچنین گردان‌های قسام، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

 از تأکید جهاد اسلامی بر توقف جنگ به عنوان شرط آتش بس تا هشدار آمریکا درباره حمله به لبنان

عقب‌نشینی بخشی از نظامیان صهیونیست از شهر رفح

 رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک تیپ از نظامیان صهیونیست شهر رفح را ترک کرده و پنج تیپ دیگر در این شهر باقی مانده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین امروز از هلاکت یکی از نظامیان این رژیم در حمله پهپادی حزب الله لبنان در منطقه حرفیش واقع در الجلیل علیا خبر داد.

ارتش این رژیم اعلام کرد که نظامی گردان ۵۰۳۰ وابسته به تیپ الون ۲۲۸ در حمله پهپادی حزب الله لبنان در شمال اراضی اشغالی به هلاکت رسیده است.

لازم به ذکر است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز اذعان کرد که این رژیم با یک درگیری طولانی مدت برای از بین بردن حماس رو به رو است و هیچ راه کار سریع و فوری برای حل این موضوع وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: ارتش اسرائیل هنوز نمی‌تواند حماس را نابود کند و تحقق این مسئله هنوز بعید است.

انتهای پیام

نظر شما