شناسهٔ خبر: 67048426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قشم در سوگ جواد الائمه(ع) گریست

قشم-ایرنا - همزمان با شب شهادت حضرت امام محمدتقی(ع) نهمین اختر تابناک امامت و ولایت، شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) در بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس، پنجشنبه شب با برگزاری آیین‌های مختلف عزاداری سنتی در سوگ جواد الائمه (ع) گریستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) آیین‌های سوگواری برای این امام همام در مناطق مختلف جزیره قشم در حال برگزاری است و این شهرستان مرزی غرق ماتم و عزا شده است.

نخستین آیین سوگواری سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) در شهر قشم امشب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با حضور مسوولان و قشرهای مختلف جزیره نشینان نگین خلیج فارس همراه با مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت در مسجد جواد الائمه(ع) منطقه «الهیه» سرزمین آب و آفتاب برگزار شد.

مداحان و خطیبان در این مراسم به بیان فضایل و مقامات علمی و معنوی امام محمدتقی(ع) پرداختند و قشموندان در سوگ نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اشک ماتم ریختند.

آیین‌های عزاداری و سوگواری این امام همام امشب در ۲۹ مسجد مختلف این جزیره نیز اکنون در حال برگزاری است و مردم ولایت مدار قشم در کنار آب‌های فیروزه ای خلیج فارس در این محافل شرکت دارند.

حضرت امام محمدتقی(ع) فرزند امام رضا(ع) در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. نام مبارک ایشان محمد و القاب و کنیه‌ های فراوانی از جمله جواد و ابوجعفر دارد.

این امام بزرگوار در مکتب علم الهی اهل بیت(ع) تربیت یافت و بعد از شهادت پدر مهربانش ثامن الحجج(ع) در هفت سالگی به امامت رسید و ۱۷ سال رهبری شیعیان را برعهده گرفت.

سرانجام امام جواد(ع) در آخر ماه ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید و در کنار بارگاه منور جد بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما