شناسهٔ خبر: 67039494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ویژه برنامه‌های شهادت امام جواد(ع) در قشم اعلام شد

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: ویژه برنامه‌های مختلفی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز نهمین پیشوای شیعیان حضرت امام جواد(ع) در ۳۰ مسجد این جزیره برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ویژه برنامه ها از ساعت ۲۰:۰۰ امشب به مناسبت فرا رسیدن ۳۰ ذالقعده سالروز شهادت امام نهم شیعیان، در مسجد جواد الائمه(ع) منطقه الهیه شهر قشم و ۲۹ مسجد دیگر این جزیره تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در نخستین ویژه‌برنامه‌ عزاداری و مرثیه‌سرایی سالروز شهادت باب الحوائج حضرت امام جواد الائمه علیه السلام در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس امشب مجلس عزاداری در شهر قشم با سخنرانی حجت‌الاسلام عابدین نجاتی زاده و مداحی حجت الاسلام خالد خواجه دادی برگزار می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: فردا جمعه ۱۸ خردادماه نیز مراسم سوگواری و مرثیه سرایی نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بین اقامه نماز جمعه در مصلی امام علی علیه السلام شهر قشم برگزار خواهد شد.

کاظمی اضافه کرد: در اجرا و برگزاری این مراسم ها در پاسداشت و تعظیم یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه خادم الرضا(ع) و سید محرومان شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی از این خادمان شهید قرآن و عترت نیز یاد خواهد شد و قشموندان برای خدمتگزاران شهید خود نیز سوگواری خواهند کرد.

حضرت امام جواد نهمین اختر ولایت و امامت در (۱۹۵ ه ق) در مدینه متولد و هنگام شهادت پدر (حضرت امام رضا علیه السلام) هشت سال بیش نداشت و در طول عمر مبارکش که ۲۵ سال بیشتر طول نکشید، ۱۷ سال امامت کرد و با آن سن و سال کم، حیرت علمای زمانش را برانگیخت.

حضرت امام جواد (ع) در سال (۲۲۰ ه ق) به سم جهل و زهر کین و به دست مدهوشان قدرت و ثروت به شهادت رسید و پهلو به پهلوی جدش حضرت امام موسی کاظم (ع) به خاک سپرده شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما