شناسهٔ خبر: 67047288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بخشی از سرمایه نیروگاه یک هزار مگاواتی خرم‌آباد تامین شده است

بروجرد - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مزیت‌های بسیار خوبی در حوزه انرژی در لرستان وجود دارد و اکنون نیز بخشی از سرمایه نیروگاه یک هزار مگاواتی خرم‌آباد تامین شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس علی‌آبادی روز پنجشنبه در سفر به بروجرد در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان در فرمانداری بروجرد اظهار کرد: استان لرستان در حوزه انرژی خودکفا محسوب می‌شود و می تواند انرژی مازاد بر نیاز استان را صادر کند.

وی ادامه داد: نیروگاه یک هزار مگاواتی خرم‌آباد ظرفیت توسعه به ۲ هزار مگاوات را نیز دارد که این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اگر این توسعه انجام شود می‌توانیم در زمینه انرژی اطمینان کافی داشته باشیم و در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر استان لرستان در شرایط خوبی قرار دارد.

علی آبادی بیان کرد: توصیه می‌کنم در زمینه صرفه‌جویی در برق که چالشی بزرگ بوده، هست و خواهد بود، همه صنایع مشارکت کنند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد اضافه کرد: رییس جمهوری شهید خیلی خوب حرف می‌زد، اطلاعات خوبی در بسیاری از حوزه ها داشت و او به واقع یک حکیم بود.

وزیر صمت یادآور شد: «شهید جمهور» با همکاران رفتار خوب و اخلاقی نیکو داشت و بسیار پرکار و فعال بود و در مسیر معرفت به درجه شهادت نایل شد.

علی آبادی گفت: باید صنایع رو به سمت بیشترین توان ظرفیت تولید پیش ببریم زیرا این مهم از اولویت‌های رییس جمهوری شهید بود.

وی افزود: احیا و راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال کشور از تاکیدات رییس جمهور شهید بود و ایشان بصورت مستمر و مداوم وضعیت واحدهای نیمه فعال موجود در استان‌ها را رصد می‌کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ۳۲۱ واحد راکد و نیمه فعال در شهرستان وجود دارد که بر اساس آمار ۳۰۹ واحد از آنها قابل احیا و راه‌اندازی است.

به گزارش ایرنا، ابوطالب شفقت استاندار لرستان، مسلم مرادی فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستانی و استانی، وزیر صمت را در این بازدیدها همراهی کردند.

بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد، بازدید از کارخانه خودروسازی فردا موتورز و افتتاح خط جوش، کلنگ‌زنی طرح توسعه و رونمایی از اولین دستگاه خودروی برقی تولید شده در شرکت فرداموتورز، بازدید از داروسازی اکسیر، افتتاح شرکت پلاستیک کاران زاگرس، بازدید از شرکت فولاد پاسارگاد و نشست با فعالان اقتصادی شهرستان از برنامه های سفر یک روزه وزیر صمت به بروجرد است.

نظر شما