شناسهٔ خبر: 67046742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بی ارزش بودن قولنامه‌های دست نویس

مسئول کارگروه کنترل املاک و مستغلات استان یزد: با راه اندازی سامانه خودنویس، دیگر هیچ قولنامه دست نویسی ارزش قانونی ندارد.

صاحب‌خبر -

بی ارزش بودن قولنامه‌های دست نویس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محسن جاوید در نشست مشترک با فرماندار و جمعی از مسئولان مرتبط با حوزه مسکن و مسئولان قضایی شهرستان اشکذر گفت: در حال حاضر یک هزار و ۸۰۰ واحد مشاوره املاک در سطح استان وجود دارد که سال گذشته ۲۳۰ مورد به علت عدم رعایت قانون تعطیل شده اند و هم اکنون تمام واحد‌های فعال در شهر یزد  دارای مجوز می‌باشند.
 جاوید با بیان اینکه سه هزار و هشتصد و سی مورد گشت مشترک  بین ادارات راه و شهرسازی، تعزیرات، پلیس اماکن و اتاق اصناف برگزار شده، گفت: مبلغ یک میلیارد تومان جریمه برای تخلفات صورت گرفته در نظر گرفته شده و مبلغ بیست میلیارد تومان نیز به مال باختگان حوزه زمین و مسکن برگشت داده شده است.

وی، با اعلام اینکه بعد از راه اندازی سامانه خودنویس هیچ قولنامه دست‌نویسی دیگر ارزش قانونی ندارد، گفت: موجر و مستاجر به راحتی می‌توانند قرارداد اجاره خود را در این سامانه ثبت کنند.
 مسئول کارگروه کنترل املاک و مستغلات استان یزد گفت:شناسه یکتا از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته اجباری شده و حتی کسانی که پروانه کسب هم دارند نیاز به اخذ این شناسه دارند.
 وی افزود: فروش ملک به اتباع غیر ایرانی تحت هر شرایطی ممنوع بوده و صرفا در بعضی از شهرستان‌ها با نظر فرماندار شهرستان می‌توان به اتباع مجاز با لحاظ بعضی از شرایط و پر کردن فرم‌های مخصوص نسبت به اجاره ملک اقدام کرد.

جاوید، از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه املاک، خرید و فروش املاک نهضت ملی مسکن، اجاره بها، فروش زمین و... موارد را با شماره ۳۶۲۴۳۰۸۳ در میان بگذارند.

نظر شما