شناسهٔ خبر: 67309669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش کانون‌های تجمع موش در مشهد به هشت نقطه

کانوهای تجمع موش در کلانشهر مشهد از ۱۱ کانون در سال گذشته به هشت نقطه کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

کاهش کانون‌های تجمع موش در مشهد به هشت نقطه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: سال ۱۳۹۶ تعداد کانون‌های تجمع جوندگان در مشهد ۶۰ کانون فعال بود.

محمد پذیرا روز شنبه افزود: موش های این کلانشهر از نژاد نروژی یا بندری هستند که قابلیت کنترل و مهار آنها وجود دارد و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان طعمه هایی برای آنها تهیه می شود که آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود اما موش را از بین می برد.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: تجمع موش ها اغلب در مناطقی نظیر هسته مرکزی شهر و محل فعالیت اصناف است که شرایط غذایی برای آنها مهیا است.

پذیرا با بیان اینکه جوندگان عامل مهمی برای شیوع برخی از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان هستند افزود: مبارزه با این آفت با جدیت ادامه دارد و پای کار آمدن نهادها و دستگاههای متولی برای مهار آن‌هاست.

وی ادامه داد: براساس پایش های صورت گرفته و تماس های شهروندان با شماره ارتباطی ۱۳۷، طعمه گذاری های ویژه ای در مناطق زندگی موش ها انجام می شود تا جمعیت این گونه موذی کنترل شود.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۶۰ درصد از بیماری‌های عفونی بین انسان و دام مشترک هستند که جوندگان اغلب نقش میزبان میانی را در انتقال بیماری‌ها بازی می‌کنند.

در عملیات مبارزه با جوندگان از محصولاتی نظیر «نانو پودر» اختصاصی جوندگان استفاده می شود که دارای حداقل اثرات منفی بر محیط زیست و سایر جانداران است.

نظر شما