شناسهٔ خبر: 67046379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تبیین مکتب امام‌خمینی(ره) در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی

مکتب امام خمینی راحل (ره) در مساجد آذربایجان غربی در بین نسل جوان و نوجوان تبیین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س)، مساجد نیز همانند دوران صدر اسلام جایگاه واقعی خود را بازشناختند، به طوری که که از آن پس مساجد نقش پایگاه ارتباطی مردم را به عهده داشتند.

ایشان فرمودند؛ «اگر حرم و کعبه و مسجد و محراب، سنگر و پشتیبان سربازان خدا و مدافعان حرم و حرمت انبیاء نیست، پس مأمن و پناهگاه آنان در کجاست؟» و آن بزرگ معمار انقلاب، با تأکید بر حفظ مساجد به عنوان اصل و اساس انقلاب می فرمایند: «مسجد محلی است که از آن باید امور اداره بشود، این مساجد بود که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد، این مراکز حساسی است که ملت باید به آن توجه داشته باشند، این طور نباشد که خیال کنیم حالا دیگر ما پیروز شدیم، دیگر مسجد می خواهیم چه کنیم؟ پیروزی ما برای اداره مسجد است.»

در ایام سالگرد ارتحال امام خیمنی (ره)  اعضای کانونهای  مسجدی با برگزاری مراسم  مختلف یاد و خاطره امام (ره) گرامی داشتند.

ذبح قربانی و توزیع بین نیازمندان، پخش شربت و آش نذری به نیت امام راحل و شهداء در روز رحلت، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی محفل های قرآنی و انس با قرآن از جمله برنامه های اجرا شده در مساجد است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربان حسین‌نژاد، مدیر کانون فرهنگی و هنری المهدی (عج) و امام جماعت مسجد طوبی ارومیه   گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران همیشه در سخنان خود به این مسئله تاکید داشتند که ما مامور به تکلیف هستیم و مامور به نتیجه نیستیم.

وی افزود: بر این اساس با احساس تکلیفی که داشتند نهضت اسلامی خود را با اتکای به خداوند متعال و جایگاهی که در بین عموم‌مردم ایران داشتند و در سال ۱۳۴۲ آغاز کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز در تمام ۱۰ سالی که رهبری نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران و هدایت جامعه را برعهده داشتند ذرّه ای از انجام تکلیف الهی که عهده دار آن بودند کوتاهی نکردند و از مردم غفلت نداشتند.

حجت الاسلام حسین نژاد ادامه داد: در این راستا خداوند متعال ایشان را محبوب قلب‌های مردم قرار داد، به طوریکه بعد از رحلت ایشان به تعبیر مقام‌معظم رهبری تشییع جنازه ای بی نظیر و خارج از قواعد معمول بشری برای ایشان رقم خورد.

 

نظر شما