شناسهٔ خبر: 67046193 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی پالایشگاه نفت بندرعباس

نتایج نهایی آزمون استخدامی پالایشگاه نفت بندرعباس بر روی سایت اینترنتی این پالایشگاه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: ۴ هزار و ۵۰۸ نفر در آزمون کتبی استخدام در پالایشگاه نفت بندرعباس که در دانشگاه هرمزگان برگزار شد، شرکت کردند که هزار و ۴۹۸ نفر به مصاحبه شفاهی دعوت شدند.

مجتبی معین وزیری افزود: کف نمره قبولی در آزمون استخدامی پالایشگاه نفت بندرعباس ۵۰ از ۱۰۰ بود که با تدبیر استاندار هرمزگان به ۳۰ از ۱۰۰ کاهش یافت.

وی با بیان این که شرط موجود در دفترچه آزمون استخدامی کسب ۵۰ نمره از ۱۰۰ نمره بوده است، گفت: فقط ۳۳ نفر در آزمون کتبی موفق به کسب این نمره شدند و پالایشگاه بندرعباس تصمیم گرفت برای کمک به شرکت کنندگان سطح نمره را به ۴۰ کاهش دهد که به این ترتیب شمار قبولی‌ها به ۱۴۲ نفر رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق دستور استاندار هرمزگان، مقرر شد کارگروهی از اداره کار، پالایشگاه بندرعباس و استانداری هرمزگان همه هزار و ۴۹۸ پرونده را دوباره بررسی کنند.

معین وزیری افزود: بر این اساس همه پرونده‌ها در یک هفته اخیر دوباره بررسی شد که مطابق بررسی‌ها میان نمرات اعلامی دانشگاه هرمزگان با پالایشگاه مغایرتی دیده نشد.

وی گفت: همچنین از نظر ایثارگری نیز همه پرونده‌ها بررسی و بر اساس دستورالعمل جذب نیرو در پالایشگاه، همه امتیازات ایثارگری به داوطلبان واجد شرایط اضافه شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرونده افراد دارای کد ملی غیر هرمزگانی نیز در همه رشته‌ها به جز رشته شیمی که امکان شرکت افراد غیربومی وجود داشت نیز برای احراز بومی بودن در آن کارگروه بررسی و شرایط بومی، بررسی و افرادی که بومی بودنشان محرز نشد برای استعلام به فرمانداری‌ها ارجاع شد.

معین وزیری افزود: بر اساس این بررسی‌ها تعدادی از این افراد حذف شدند و با نفرات جدید جایگزین شدند.

وی گفت: در کارگروه تشکیل شده همچنین مقرر شد تا برای کمک به متقاضیان، کف نمره از ۵۰ به ۳۰ یعنی ۶ از ۲۰ تقلیل پیدا کند که بدین ترتیب تعداد پذیرفته‌شدگان به بیش از ۴۳۰ نفر افزایش یافت.

معین وزیری افزود: استانداری، اداره کل کار و پالایشگاه بندرعباس مصمم به تحقق کامل همه تعهدات تفاهم نامه هستند و فرآیند جذب در دوره‌های بعدی نیز به طور شفاف ادامه خواهد داشت و مذاکرات با پالایشگاه برای جدول زمانبندی جذب نفرات باقی‌مانده تا سقف نیاز با دوره‌های آموزشی و آزمون جدید برای بکارگیری در مراحل بعدی در جریان است.

وی گفت: با تدبیر استاندار هرمزگان بسیاری از شرکت‌ها و صنایعی که بدون آزمون و سفارشی اقدام به جذب نیرو می‌کردند، ساماندهی و فرآیند جذب نیرو در آنها به صورت شفاف از طریق آزمون و سامانه جست‌وجوی شغل سپرده شد به طوری که در این دولت حدود ۲ هزار نفر نیرو فقط در صنایع نفتی از مسیر آزمون جذب شدند و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون برگزاری دو آزمون دیگر برای جذب در صنایع نفتی در ماه‌های آینده قطعی شده است.

به گفته معین وزیری، آزمون استخدامی پالایشگاه بندرعباس جز در یک رشته شیمی که به علت کمبود شرکت‌کننده بومی دچار کمبود بود، در سایر رشته‌ها به صورت صد درصد بومی صورت برگزار شده است و برای رشته شیمی هم ضریب برای داوطلبان بومی لحاظ شد.

وی گفت: در مجموع بیش از ۴۳۰ نفر پذیرفته شدند که اسامی آنها در سایت پالایشگاه بندرعباس به آدرس https://www.baorco.ir/azmoon/login اعلام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:

جدال تیم هرنگ جوان بستک با ایرانجوان بوشهرپیام رسان بله      جدال تیم هرنگ جوان بستک با ایرانجوان بوشهرپیام رسان ایتا     جدال تیم هرنگ جوان بستک با ایرانجوان بوشهرپیام رسان روبیکا

نظر شما