شناسهٔ خبر: 67045864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برگزاری همایش بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (س) و شهدای خدمت در پاکستان + عکس ها و فیلم

آیین بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین تکریم شهدای خدمت به همت نهضت بیداری امت مصطفی (ص) در شهر اسلام‌آباد و با حضور سفیر ایران در پاکستان، رایزن فرهنگی سفارت ایران، جمعی از شخصیت‌های اهل تسنن و شیعه، اساتید حوزه و پیروان انقلاب اسلامی در مرکز دینی جامعه امام صادق (ع) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، همایش گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و تکریم شهدای سانحه سقوط بالگرد رو شنبه با حضور شخصیت‌های برجسته پاکستانی و همچنین سفیر ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.

آیین بزرگداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین تکریم شهدای خدمت به همت نهضت بیداری امت مصطفی (ص) در شهر اسلام‌آباد و با حضور سفیر ایران در پاکستان، رایزن فرهنگی سفارت ایران، جمعی از شخصیت‌های اهل تسنن و شیعه، اساتید حوزه و پیروان انقلاب اسلامی در مرکز دینی جامعه امام صادق (ع) برگزار شد.

 

برگزاری همایش بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای خدمت در پاکستان (1)

 

«رضا امیری مقدم» سفیر ایران، «مجید مشکی» رایزن فرهنگی سفارت ایران، «نفیس الحسن قادری» رئیس ایالتی نظام المدارس پاکستان و علامه «علی رضا مطهری» از حوزه علمیه عروه الوثقی شهر لاهور در سخنانی به تبیین نقش و جایگاه امام خمینی(ره) و تاثیر اندیشه های ایشان در نزد نخبگان و مردم جهان و تقویت اسلام و اتحاد و انسجام اسلامی در بین امت اسلامی و همچنین برخی از ویژگی ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) پرداختند و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

آنان همچنین با ادای احترام به شهدای سانحه سقوط بالگرد، تاکید کردند که خدمات ارزنده شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر فقید امور خارجه ایران برای تحکیم انسجام اسلامی و تقویت روح برادری با کشورهای منطقه تا ابد جاویدان خواهد بود.

 

برگزاری همایش بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای خدمت در پاکستان (3)

 

سخنرانان تاکید کردند: شخصیت بارز بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک اندیشمند اسلامی و بزرگ مرد تاریخ همواره الهام بخش آزاد اندیشان جهان بوده و دستاوردهای بزرگ سال‌ها عمر بابرکت ایشان هنوز مستدام است.

امیری مقدم، سفیر ایران در پاکستان اظهار داشت: ایران در طول ۴۵ سال گذشته با چالش‌های زیادی از جمله جنگ تحمیلی، تحریم‌های اقتصادی، جنگ اقتصادی علیه ملت ایران و انواع تروریسم از جمله تروریسم اقتصادی، نظامی، زیست محیطی و تروریسم درمانی مواجه بوده است. اما با وجود تمام این فشارها، موفق شد و ایستادگی کرد.

وی افزود: حضور گسترده و غرور آفرین دوستداران انقلاب اسلامی در پاکستان اعم از مردان و زنان در آیین‌های انقلاب اسلامی، بزرگداشت امام راحل و حمایت از فلسطین بی نظیر و قابل ستایش است‌.

 

 

 

در این مراسم برخی از شعرا و مداحان با اجرای سرودهای انقلابی، عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و محور مقاومت اعلام کردند.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما