شناسهٔ خبر: 67045649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۳ قطعه کبک در سقز به دامان طبیعت برگشت

سنندج- ایرنا-سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: ۲۳ قطعه کبک وحشی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست در یکی از زیستگاه های این شهرستان رهاسازی شد.

صاحب‌خبر -

ایوب شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت از محیط زیست در شناسایی و رصد و با حکم قضایی در تفتیش و در چند ماموریت جداگانه در مناطق تحت مدیریت این کبک ها از دست سودجویان نجات داده شد.

وی با اشاره به اینکه این کبک ها پس از انتقال به اداره و معاینات پزشکی توسط دامپزشک معتمد و اطمینان از سلامت جسمی، کبک ها رها سازی شد، اضافه کرد: به منظور فرهنگ سازی این اقدام با حضور انجمن های مردم نهاد و علاقه مندان به طبیعت انجام شد که گام مؤثری در راستای آگاه سازی و حفاظت از حیات وحش است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز با بیان اینکه در این مراسم قفس‌های چوبی نیز معدوم سازی شدند، افزود: از مردم فهیم و طبیعت دوست درخواست داریم نسبت به حفظ محیط زیست خود کوشا باشند و هرگونه شکار، نگهداری و فروش حیوانات و یا شکار را به اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

نظر شما