شناسهٔ خبر: 67044338 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ:

درآمدهای مالیاتی به صورت یکپارچه و براساس جمعیت توزیع شود

زهرا صفری

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: فرار مالیاتی در چهارمحال‌وبختیاری حداقل، اما توزیع مالیات در کشور به صورت استانی است و نوعی بی‌عدالتی را در این راستا شاهدیم که تقاضا می‌شود درآمدهای مالیاتی در کشور به صورت یکپارچه و توزیع براساس جمعیت انجام شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا عزیزی ۱۷ خردادماه در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی به چهارمحال و بختیاری با امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: نرخ بیکاری باید به صورت سیستماتیک مشخص شود، از طرفی لازم است بانک‌ها تغذیه و حمایت شده تا تسهیلات به راحتی داده شود، کما اینکه هدف دولت محرومیت‌زدایی است شکی در این نیست، ولی درخواست می‌شود این استان ویژه دیده شود، نیازمند عدالت در توزیع منابع و نظارت مخصوصا حمایت بخش خصوصی هستیم. 

در ادامه احمد راستینه، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت یک میلیون نفری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای خیری بوده و درآمد سرانه مردم به شدت پایین و موجب شده رونق اقتصادی دچار چالش شود. 

وی ضرورت اعطای تسهیلات خرد در بخش‌های مختلف از ودیعه مسکن، ازدواج و فرزندآوری تا معیشت برای چهارمحال و بختیاری را بیان کرد و گفت: سیاست‌های بانک مرکزی به گونه‌ای است که تسهیلات براساس منابع و تراز و ناترازی تعریف شده، منابع تسهیلاتی بانک‌های استان به شدت ضعیف و بانک‌ها توان پرداخت تسهیلات را ندارند.

راستینه در ادامه با اشاره به اینکه سهم درآمدهای مالیاتی استان از ۲۰۳۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۴۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسید، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری جزو استان‌هایی بوده که بالاترین شفافیت مالیاتی و کمترین فرار مالیاتی را داشته است. 

وی گفت: در دو سفر رییس جمهور شهید به استان ابلاغ شد که تسهیلات اشتغال در اختیار استان قرار بگیرد، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامپروری درنظر گرفته شد که متاسفانه بانک‌ها تسهیلات پرداخت نمی‌کنند، در حقیقت بانک‌های استان وضعیت ضعیفی دارند.

راستینه در ادامه به سامانه صدور مجوزهای کسب و کار اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه علاوه بر سامانه صدور مجوزها باید افراد در سامانه ایران لند حدود ۲۱ استعلام از دستگاه‌های مختلف اخذ کنند که روند کار را چندین برابر کرده است.

وی در پایان به بحث برداشتن حرایم آبراهه‌ها اشاره کرد و گفت: این استان به دلیل کوهپایه‌ای بودن استان با مشکل تامین زمین مواجه است، البته در سفر رییس جمهور شهید دستور داده شد  که حرایم در بحث آبراهه‌ها برداشته شود. اصلاح حرایم در قانون  دیده شود. 

انتهای پیام

نظر شما