شناسهٔ خبر: 67044177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نمایشگاه و مسابقات ملی طراحی و دوخت کارستان در سمنان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی هم‌زمان با هفته صنایع دستی در نمایشگاه و مسابقات ملی طراحی و دوخت کارستان در سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سمانه سلطانی پور۱۷خردادماه با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با هفته صنایع دستی در حاشیه نخستین نمایشگاه و مسابقه طراحی و دوخت کارستان، نمایشگاه و غرفه‌های فروش صنایع‌دستی هنرمندان استان سمنان برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در این نمایشگاه، محصولات هنرمندان در رشته سفال و سرامیک، سوزن‌دوزی، دست بافته‌ها، صنایع چوب و چرم، گلیم و جاجیم، صنایع فلزی، سنگ و جواهرات، چاپ قلمکار و ... عرضه و معرفی می‌شود.

سلطانی‌پور گفت: با توجه به حضور علاقه‌مندان و فعالان صنعت طراحی و دوخت از سراسر کشور در رویداد ملی کارستان، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در هفته صنایع دستی گامی مؤثر برای معرفی و برند سازی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان سمنان و افزایش فروش هنرمندان استان سمنان است.

او افزود: نمایشگاه صنایع‌دستی هم‌زمان با نمایشگاه و مسابقات ملی طراحی و دوخت کارستان در سطح ملی و با محوریت لباس فرم مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه با عنوان کارستان از ۲۰ تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در سمنان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۷ الی ۲۰ برای حضور به دانشگاه آزاد اسلامی سمنان مراجعه کنند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در تشریح رویداد ملی کارستان گفت: نمایشگاه دستاوردهای نساجی استان، مسابقات ملی طراحی و دوخت کارستان و کارگاه‌های آموزشی تخصصی کوتاه‌مدت از بخش‌های اصلی این رویداد ملی است.

سلطانی پور گفت: این رویداد توسط دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و همکاری معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، استانداری سمنان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان و همچنین انجمن نساجی و پوشاک، شرکت‌های تولیدی نساجی، صنف تولیدکنندگان و فروشندگان استان سمنان و شهرداری مهدی‌شهر در جهت ارتقای کیفیت طراحی و رونق تولید پوشاک برگزار می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما