شناسهٔ خبر: 67043690 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

زمان اعزام آخرین گروه زائران ایرانی به سرزمین وحی+جزئیات

مهر : مسوول ستاد عملیات حج اعلام کرد: آخرین گروه از زائران ایرانی بیت‌الله الحرام، روز چهارم ذی‌الحجه برای انجام اعمال و مناسک حج به فرودگاه جده منتقل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

 غلامرضا رضایی، مسؤول ستاد عملیات حج گفت: تاکنون ۷۵ هزار و ۹۶۷ زائر ایرانی وارد عربستان شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در مدینه حضور دارند و نزدیک به ۶۶ هزار نفر هم به مکه مکرمه مشرف شدند.

وی افزود: تمامی زائرانی که تاکنون از مدینه منوره به مکه مکرمه منتقل شده‌اند، عملیات انتقال آن‌ها با قطار صورت گرفته است.

رضایی تصریح کرد: آخرین خروج زائران ایرانی مدینه قبل به سمت مکه روز پنجم ذی‌الحجه خواهد بود و آخرین پرواز از ایران به سمت فرودگاه جده برای انتقال زائران ایرانی بیت‌الله الحرام روز چهارم ذی‌الحجه انجام خواهد شد.

رئیس ستاد عملیات حج در ادامه گفت: ۱۴ ذی‌الحجه انتقال زائران مدینه بعد از مکه مکرمه به سمت مدینه منوره برای زیارت مسجدالنبی (ص) و اماکن دینی و تاریخی شهر پیامبر (ص) آغاز خواهد شد.

وی در مورد بازگشت زائران ایرانی به میهن نیز گفت: عملیات انتقال زائران ایرانی به کشور از روز ۱۵ ذی‌الحجه و از دو مسیر فرودگاه مدینه و جده آغاز خواهد شد، به‌طوری که خروج شماری از زائران به سمت ایران با انتقال از مکه به فرودگاه مدینه یه صورت ترانزیت انجام خواهد شد.

رضایی گفت: تاکنون ۸۷ هزار و ۶۴۳ ویزا دریافت کرده‌ایم که ۸۴ هزار و ۹۸۴ مورد مربوط به ویزای زائران بوده است.

وی درباره آخرین وضعیت مشاعر مقدسه برای میزبانی از زائران ایرانی بیت‌الله الحرام گفت: با نظارت و بازدید میدانی مکرر مسئولان بخش‌های مختلف، چادرها و کولرها در سرزمین عرفات به طور کامل نصب شده و فرش، روشنایی و سرویس‌های بهداشتی نیز در حال آمده شدن است و با بازدیدهای میدانی که صورت می‌گیرد، روزهای آینده برخی نواقص برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به این که وضعیت برای استقرار زائران در منا هم در حال آماده شدن است، افزود: امسال تمایز خدمات به زائران ایرانی درعرفات، منا و مشعرالحرام کاملاً مشهود خواهد بود، این در حالی است که ده‌ها کانتینر آب و یخ به مشاعر مقدسه انتقال خواهد یافت، چرا که پیش‌بینی شده است در روزهای حضور زائران در این اماکن مقدسه دمای هوا به ۵۰ درجه برسد.

نظر شما