شناسهٔ خبر: 67043032 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رضایی اعلام کرد؛

چهارم ذی‌الحجه؛ انتقال آخرین گروه از زائران ایرانی به سرزمین وحی

مسوول ستاد عملیات حج اعلام کرد: آخرین گروه از زائران ایرانی بیت‌الله الحرام، روز چهارم ذی‌الحجه برای انجام اعمال و مناسک حج به فرودگاه جده منتقل خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا رضایی، مسؤول ستاد عملیات حج گفت: تاکنون ۷۵ هزار و ۹۶۷ زائر ایرانی وارد عربستان شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در مدینه حضور دارند و نزدیک به ۶۶ هزار نفر هم به مکه مکرمه مشرف شدند.

وی افزود: تمامی زائرانی که تاکنون از مدینه منوره به مکه مکرمه منتقل شده‌اند، عملیات انتقال آن‌ها با قطار صورت گرفته است.

رضایی تصریح کرد: آخرین خروج زائران ایرانی مدینه قبل به سمت مکه روز پنجم ذی‌الحجه خواهد بود و آخرین پرواز از ایران به سمت فرودگاه جده برای انتقال زائران ایرانی بیت‌الله الحرام روز چهارم ذی‌الحجه انجام خواهد شد.

رئیس ستاد عملیات حج در ادامه گفت: ۱۴ ذی‌الحجه انتقال زائران مدینه بعد از مکه مکرمه به سمت مدینه منوره برای زیارت مسجدالنبی (ص) و اماکن دینی و تاریخی شهر پیامبر (ص) آغاز خواهد شد.

وی در مورد بازگشت زائران ایرانی به میهن نیز گفت: عملیات انتقال زائران ایرانی به کشور از روز ۱۵ ذی‌الحجه و از دو مسیر فرودگاه مدینه و جده آغاز خواهد شد، به‌طوری که خروج شماری از زائران به سمت ایران با انتقال از مکه به فرودگاه مدینه یه صورت ترانزیت انجام خواهد شد.

رضایی گفت: تاکنون ۸۷ هزار و ۶۴۳ ویزا دریافت کرده‌ایم که ۸۴ هزار و ۹۸۴ مورد مربوط به ویزای زائران بوده است.

وی درباره آخرین وضعیت مشاعر مقدسه برای میزبانی از زائران ایرانی بیت‌الله الحرام گفت: با نظارت و بازدید میدانی مکرر مسئولان بخش‌های مختلف، چادرها و کولرها در سرزمین عرفات به طور کامل نصب شده و فرش، روشنایی و سرویس‌های بهداشتی نیز در حال آمده شدن است و با بازدیدهای میدانی که صورت می‌گیرد، روزهای آینده برخی نواقص برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت برای استقرار زائران در منا هم در حال آماده شدن است، افزود: امسال تمایز خدمات به زائران ایرانی درعرفات، منا و مشعرالحرام کاملاً مشهود خواهد بود، این در حالی است که ده‌ها کانتینر آب و یخ به مشاعر مقدسه انتقال خواهد یافت، چرا که پیش‌بینی شده است در روزهای حضور زائران در این اماکن مقدسه دمای هوا به ۵۰ درجه برسد.

نظر شما