شناسهٔ خبر: 67043665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار مانه:

یک سوم سد شیرین دره را رسوب گرفته است

فرماندار شهرستان مانه با اشاره به ظرفیت ۹۱ میلیون متر مکعبی سد شیرین دره گفت: ۳۵ میلیون متر مکعب این ظرفیت را رسوب گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ پنجشنبه هفدهم خرداد_ در شورای اداری شهرستان مانه که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: رساندن پروژه سد گلمندره به مرحله‌ی آب‌گیری، تکمیل سد بیدواز، تحویل هر ۳۵ ساعت یک کلاس درس، ۲۸ هزار مسکن در حال ساخت و تحویل ۱۴۹۰ سند تک برگ به مردم شهرستان گرمه، انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و آزاد شدن پنج و نیم میلیون متر مکعب آب برای انتقال به بجنورد، تکمیل فیبر نوری در شهرهای سراسر استان، اجرای ۷۰۰ کیلومتر روکش آسفالت، جبران عقب ماندگی راه‌های روستایی استان از ۱۲ درصد به پنج درصد برخی از اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

وی افزود: آغاز پروژه انتقال آب‌رسانی به چهار شهرستان، گاز رسانی به همه روستاهای دارای سکنه استان، ارتقای ۱۸ رتبه‌ای استان در شاخص تورم، جذب قابل توجه سرمایه گذاری، کاهش نرخ بیکاری، صادرات با تراز مثبت تجاری، تأسیس دو شهرستان مانه و بام و صفی آباد نیز از دیگر دستاوردهای دولت طی سه سال گذشته بود.

منوچهر یوسفی، فرماندار شهرستان تازه تأسیس مانه نیز در این جلسه اظهار داشت: جمعیت ۳۰ هزار نفری این شهرستان نیازمند اقدامات جدی تری هستند.

وی گفت: کشاورزی و دام پروری شغل اصلی اغلب مردم شهرستان مانه است.

فرماندار مانه به ویژگی‌های سد شیرین دره با ظرفیت ۹۱ و نیم میلیون متر مکعب در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۳۵ میلیون متر مکعب این سد را رسوب گرفته و ۹ میلیون متر مکعب آب آن برای کشاورزی و ۱۳ میلیون متر مکعب آن برای شرب بجنورد استفاده می‌شود.

یوسفی افزود: اگر انتقال آب سرانی به بجنورد عملیاتی شود و سهم آب شرب بجنورد از سد شیرین دره آزاد شود، انقلاب بزرگی در کشاورزی این شهرستان رخ خواهد داد.

نظر شما