شناسهٔ خبر: 67043555 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

برگزاری دوره توانمندسازی ارزیابان و تسهیلگران آزمون مصاحبه دانشجویان ورودی ۱۴۰۳ در لرستان

دوره توانمندسازی ارزیابان آزمون و مصاحبه دانشجو معلمان ورودی ۱۴۰۳ با حضور دوره حدود ۸۰ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان لرستان در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، احمد حقی در رابطه با برگزاری دوره توانمندسازی ارزیابان آزمون و مصاحبه دانشجو معلمان ورودی 1403 اظهار داشت: با برگزاری این دوره طی دو روز، توسط اساتید کانون ارزیابی شهید بهشتی آموزش های لازم ارائه خواهد شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان افزود: هدف از برگزاری این دوره بازآموزی و ایجاد هماهنگی بین ارزیابان جهت انجام ارزیابی ورودی دانشجویان با کیفیت بالا، دقت و حفظ عدالت مورد نظر برای جذب دانشجو معلمان جدید دانشگاه فرهنگیان است.

دکتر حقی بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این گونه برنامه ها، دانشجو معلمانی که زمینه و استعداد کافی برای تبدیل شدن به معلمانی فرهیخته، توانمند و عالم را داشته باشند، فراهم کنیم.

دکتر الهام هاشمی، استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران و مدرس این دوره در لرستان اظهار داشت: در برگزاری دوره دو روزه توانمندسازی ارزیابان و تسهیلگران آزمون مصاحبه دانشجویان ورودی 1403 در خدمت اساتید دانشگاه فرهنگیان استان لرستان، به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خرم آباد هستیم.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران و مدرس این دوره در لرستان افزود: در این دوره مخاطب ما قرار است یاد بگیرند و آموزش ببینند که در کانون های ارزیابی باید به چه شکل رفتار کنند به نوعی کانون ارزیابی، ارزیاب حرفه ای می خواهد و این افراد با توجه به اینکه دوره های دیگری را آموزش دیده اند، با شرکت در این دوره اطلاعات آنان کامل تر می شود.

دکتر هاشمی بیان کرد: برگزاری این دوره بهترین فرایند و بهترین رویکری است که دانشگاه فرهنگیان برای جذب افرادی که در مرحله  کنکور پذیرش می شوند، در پیش گرفته است چون به دور از هرگونه خطا و سوگیری اتفاق می افتد و با مصاحبه صرفا این اتفاق رقم نمی خورد.

وی اظهار کرد: وقتی ما توسط چند ابزار این ارزیابی را انجام دهیم، تلفیق این ابزار نتیجه محتمل تر نسبت به واقعیت به ما ارائه می دهد و امیدوارم که دستاورد این دوره دو روزه برای اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این باشد که در پروسه ارزیابی انتخاب فرزندانمان به نحو احسن اتفاقات خوبی را رقم بزنند.  

نظر شما