شناسهٔ خبر: 67043484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دانشکده علوم پزشکی؛ یادگار ماندگار شهید آیت الله رئیسی در ملایر

مهناز روزبهانی

امروز پس از سال‌ها انتظار، پیگیری‌های مستمر مسئولین در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه داد و یکی از یادگاران ماندگار شهید آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم در شهرستان ملایر رقم خورد و و دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافت که با حضور نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و جمعی از مسئولین این مرکز آموزش عالی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان پنجشنبه ۱۷ خرداد ماه در آیین افتتاحیه دانشکده علوم پزشکی ملایربا بیان اینکه افتتاح دانشکده علوم پزشکی ملایر یک شروع خوب در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان محسوب می‌شود، تصریح کرد: برای اینکه دانشکده رونق بگیرد نیازمند جذب هیئت علمی خوب هستیم و جذب هیئت علمی نیز نیازمند تامین امکانات رفاهی و معیشتی، چون مسکن و سایر امکانات است.

دکتر محمدمهدی مجذوبی خاطرنشان کرد: ما در خرداد ماه منتظر سفر شهید آیت الله رئیسی بودیم و اکنون جای خالی ایشان به شدت احساس می‌شود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات ماندگار دولت سیزدهم، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان با جدیت تمام، فارغ از فضای سیاسی حاکم بر کشور به انجام وظایف خود می‌پردازد و هیچ پایانی برای خادمان ملت وجود ندارد، بلکه همواره نوع خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، ارتقا پیدا می‌کند.

مجذوبی با اشاره به اینکه امروز بحث رفاهیات در حوزه تربیت بدنی و سایر بخش‌ها را در رابطه با دانشکده علوم پزشکی ملایر بررسی می‌کنیم، افزود: چارت جدید این مرکز آموزش عالی به وزارتخانه ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: طی پیگیری‌های به عمل آمده توسط مدیران پژوهشی دانشگاه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال نامه‌ای به رئیس دانشگاه، موافقت خود را با تاسیس چهار پژوهشکده (علوم بالینی ابن‌سینا، علوم و فناوری بهداشت، پژوهشکده سرطان و پژوهشکده علوم اعصاب وسلامت روان ) در دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد.

مجذوبی افزود: با پیگیری‌های مستمر و توسعه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی توسط مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حمایت دولت سیزدهم از علم‌پژوهی در دانشگاه‌ها و تأکید بر لزوم توسعه پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی علمی، مجوز تأسیس پژوهشکده‌های مزبور اخذ شد.

وی خاطرنشان کرد: با کسب مجوز این چهار پژوهشکده زمینه پیگیری تأسیس پژوهشگاه فراهم شده و براین اساس ما درخواست کتبی تأسیس پژوهشگاه ابن‌سینا را از وزارتخانه ارسال کردیم.

این مقام مسئول یادآور شد: تصویب چهار پژوهشکده از یک دانشگاه در یک جلسه، نشان از سطح بالای حمایت مجموعه مدیران ارشد وزارتخانه از برنامه‌ها و راهبردهای توسعه‌ای دانشگاه دارد.

تحصیل ۱۵۰ دانشجو در سه رشته تخصصی دانشکده علوم پزشکی ملایر

دانشکده علوم پزشکی؛ یادگار ماندگار شهید آیت الله رئیسی در ملایر

رئیس دانشکده علوم پزشکی ملایر نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: در حال حاضر به منظور افزایش سطح آموزش و کیفیت تدریس، بالابردن سرانه رفاهی و جبران کمبود فضا و همت همیشگی واقفان خیراندیش در این شهرستان، پس از گذشت حدود ۲۰ سال ساختمانی که در سال ۱۳۷۰ به عنوان دانشکده پرستاری ملایر مشغول به فعالیت بود و پس از چند دوره پذیرش دانشجو به صورت موقت در اختیار دانشگاه علمی کاربردی ملایر قرار گرفته بود، بازپس‌گیری شد.

دکتر مریم مدی نشاط ادامه داد: با رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، همواره بخش آموزش این واحد در پی فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم به منظور پذیرش دانشجویان در رشته‌های جدید بوده است.

وی گفت: مهرماه سال ۱۴۰۲ پس از چهار دوره بازدید هیات‌های بورد تخصصی وزارت بهداشت، علاوه بر رشته کارشناسی پیوسته پرستاری که از سال ۱۳۹۲ در این دانشکده موجود بود، رشته‌های کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی و کارشناسی پیوسته هوشبری با پذیرش دانشجو، به تعداد رشته‌های دانشکده پرستاری ملایر اضافه شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت عضو هیئت علمی شامل چهار مرتبه علمی استادیار و چهار نفر با رتبه مربی در دانشکده علوم پزشکی ملایر مشغول به فعالیت هستند، افزود: بنده از  فروردین ماه سال جاری به عنوان سرپرست این مرکز آموزش عالی منصوب شدم و در این مدت تلاش شده است سیاست‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی همدان و وزارت مربوطه، اجرایی شود.

مدی‌ نشاط با بیان اینکه به طور قطع افتتاح دانشکده علوم پزشکی ملایر مایه خیر و برکتی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان برای شهرستان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه راهبردی تدوین شده به سمت ارتقاء حوزه آموزشی گام برداشتیم و در حال حاضر در راستای فعالیت‌ها معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان حرکت می‌کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ملایر در رابطه با اقدامات انجام شده طی ماه‌های اخیر، اظهار کرد: توسعه آموزشی، دعوت از گروه‌های تخصصی مختلف، شناسایی دانشجویان آسیب‌پذیر، پیگیری لازم به منظور جذب رشته مامایی و پیگیری لازم به منظور برنامه‌های اعتبار بخشی و آموزشی شدن بیمارستان‌های امام حسین و مهر ملایر، برگزاری جلسات راهبردی با امام جمعه ، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیر اداره اوقاف ملایر از جمله اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

مدی نشاط به برگزاری کارگاه‌های تخصصی توسط واحدهای آموزشی و غربالگری دیابت و فشار خون اشاره کرد و گفت: با همکاری مسئولین ملایر توانستیم بعد از ۲۰ سال ساختمان موقوفه «حاج ابوالقاسم ملایری» را احیا و به دانشکده علوم پزشکی ملایر تبدیل کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این مرکز آموزش عالی نیازمند مساعدت مسئولین تامین اعتبار خریداری امکانات و تجهیزات لازم و تامین خوابگاه برای دانشجویان است، افزود: می‌توان با رایزنی‌هایی مکان قبلی دانشکده پرستاری را  تغییر کاربری داده و به خوابگاهی برای دانشجویان تبدیل کرد.

مدی نشاط افزود: توجه به زیرساخت‌های لازم در بیمارستان‌های امام حسین(ع) و بیمارستان امیرالمومنین(ع) ملایر می‌توانیم رشته مامایی را جذب کنیم، به همین منظور باید برنامه اعتبار بخشی  برای آموزشی شدن بیمارستان‌ها محقق شود.

‌انتهای پیام

نظر شما