شناسهٔ خبر: 67043444 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت‌الاسلام‌ مشرف خبر داد؛

تربیت بیش از ۶۰۰ مربی قرآن در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از تربیت بیش از ۶۰۰ مربی قرآن اعم از خواهر و برادر در دوره‌های تربیت مربی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام‌ سید احمد مشرف در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ابراز کرد: مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر از بدو تأسیس تا به امروز بیش از ۱۵۰ هزار قرآن‌آموز را اعم از خواهران و برادران در مقاطع سنی مختلف داشته و بیش از هزار حافظ کل قرآن و ۳۴ هزار حافظ اجزاء قرآن داشته است.

 وی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی حرم مطهر در حوزه آموزش در سه مقطع در سال انجام می‌شود، افزود: یکی از فصل‌های آموزشی ما فصل تابستان است که همراه می‌شود با اوقات فراغت دانش‌آموزان؛ لذا از ۸ خردادماه ثبت‌نام قرآن‌آموزان آغاز شده و تا زمانی که تکمیل ظرفیت انجام شود این ثبت‌نام ادامه خواهد داشت که تقریباً اکثر کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ظرفیتش تکمیل شده و انشا الله کلاس‌ها در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

 معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی حرم مطهر برای عموم زائران برگزار می‌شود، افزود: افرادی که در دوره‌های عمومی شرکت می‌کنند و علاقه‌مند به ادامه این دوره‌ها هستند می‌توانند در دوره‌های تخصصی از جمله روخوانی، ترجمه و حفظ برخی اجزاء قرآن شرکت کنند.

 وی با اشاره به تربیت نخبگان نوجوان و جوان در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) گفت: در این مرکز افراد نخبه شناسایی می‌شوند و بعد از مشاوره در دورهای ویژه آموزشی در طرح‌های تلاوت فاطمی، حفظ فاطمی و شجره طیبه شرکت می‌کنند.

 مشرف تربیت نوجوانان قاری که در قم و کشور افتخارآفرین شدند را از محصولات مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت دانست و گفت: برنامه ترتیل‌خوانی نوجوانان که هر ساله در حرم مطهر برگزار می‌شود امسال مورد لطف مقام معظم رهبری قرار گرفت و نوجوانان مرکز قرآن و حدیث در محضر مقام معظم رهبری به تلاوت جمع‌خوانی قرآن پرداختند.

 وی با بیان اینکه سفیران قرآنی کریمه در شهرها و کشورهای مختلف برای اجرای جمع‌خوانی قرآن دعوت می‌شوند گفت: در بخش حفظ هم بهترین شیوه حفظ را در مرکز قرآن و حدیث شاهد هستیم بدون این که هیچ فشاری به حافظان قرآن وارد شود در یک دوره کوتاه‌مدت موفق به حفظ کل قرآن می‌شوند.

 معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه از سال ۹۷ در پی درخواست‌هایی که بود آموزش‌های قرآن و معارف اهل‌بیت در فضای مجازی نیز انجام می‌شود گفت: ما الان علاوه بر ایران در بیش از ۱۵ کشور قران آموز داریم که عضو این مرکز هستند و آموزش‌های قرآنی علاوه بر زبان فارسی به زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو هم ارائه می‌شود و زبان آلمانی و فرانسوی هم در برنامه است .

 وی با اشاره به تربیت بیش از ۶۰۰ مربی قرآن در دوره‌های تربیت مربی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) گفت: در صورت نیاز امکان استفاده از این اساتید در سطح مساجد استان قم و سایر شهرهای کشور وجود دارد.

نظر شما