شناسهٔ خبر: 67042281 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روسیه: توافق اوپک پلاس به تعادل در بازارهای انرژی دست می یابد

صاحب‌خبر -
روسیه: توافق اوپک پلاس به تعادل در بازارهای انرژی دست می یابد
خبرگزاری آریا-الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، روز پنجشنبه گفت که توافق فعلی ائتلاف تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس به دستیابی به تعادل بین عرضه و تقاضا در بازارهای انرژی کمک می کند.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛او در جریان مجمع اقتصادی در سن پترزبورگ افزود که این توافق همچنین وضعیت شفافی را در بازارها فراهم می کند.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز روز پنجشنبه گفت که این کشور به ائتلاف اوپک پلاس تولیدکنندگان نفت و همچنین به مصرف کنندگان و بازار متعهد است، علیرغم اینکه برخی گزارش های رسانه ها خلاف این را نشان می دهند.

او در یک مجمع در شهر سن پترزبورگ روسیه گفت: «من می خواهم آنها را «هشت بزرگ» بنامم، «آنها این کاهش داوطلبانه اضافی را قربانی ثبات بازار کردند. امارات متعهد به این گروه، متعهد به مصرف کنندگان و بازار است.» با اشاره به گروهی از کشورها که شامل عربستان سعودی، روسیه، الجزایر، قزاقستان، کویت، سلطان نشین عمان و عراق نیز می شود.


این دو شاخص همچنان به سمت کاهش هفتگی حدود چهار درصدی تا روز پنجشنبه پیش می‌روند که تحت تأثیر آخرین تصمیم اوپک پلاس در مورد عرضه قرار دارد.

این گروه یکشنبه گذشته موافقت کرد که بیشتر کاهش تولید نفت خود را تا سال 2025 تمدید کند، اما فضا را برای لغو تدریجی کاهش‌های داوطلبانه هشت عضو از ماه اکتبر باقی گذاشت.

سندی که دیروز چهارشنبه، 5 ژوئن 2024 توسط رویترز مشاهده شد، نشان داد که عربستان سعودی قیمت رسمی فروش نفت خام را برای ماه ژوئیه کاهش داده است. این اقدام در بحبوحه استانداردهای پایین‌تر نفت خام خاورمیانه و حاشیه سود ضعیف برای پالایشگاه‌های آسیایی صورت گرفت.

در همین حال، داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان داد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 31 مه 1.2 میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیلگران تخمین زدند که 2.3 میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

نظر شما