شناسهٔ خبر: 67041162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پرزیدنت | لینک خبر

با حضور دکتر مخبر صورت گرفت؛

افتتاح 2 طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن در سیستان و بلوچستان/ اتصال 1261مین روستای بالای 20 خانوار به شبکه اینترنت پرسرعت در استان/ ارتقای پوشش اینترنتی استان از 58 درصد در ابتدای دولت مردمی به 91 درصد تاکنون

سرپرست ریاست جمهوری از 3 طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن و ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان بهره‌برداری کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد مخبر صبح امروز پنج‌شنبه در مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس از 3 طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن و بخش ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان بهره‌برداری کرد.

«طرح معدن و کارخانه تولید مس در شهرستان نیمروز با سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد تومانی و ظرفیت تولید 3 هزار تنی در سال» و «طرح معدن و کارخانه تولید شمش طلا در شهرستان تفتان با سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد تومانی و ظرفیت تولید 432 کیلوگرم شمش طلا با اشتغالزایی برای 450 نفر»، 2 طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن در استان سیستان و بلوچستان بود که با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسیدند.

همچنین با حضور دکتر مخبر 1261مین روستای بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان در دولت مردمی به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شد.

از ابتدای دولت مردمی تاکنون با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان، 1261 روستای بالای 20 خانوار و 500 روستای زیر 20 خانوار و در مجموع 1761 روستا در استان سیستان و بلوچستان به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

برای اتصال این روستاها بیش از 900 کیلومتر فیبرکشی صورتگرفته، بیش از 150 کیلومتر جاده دسترسی برای نصب سایت‌ها در ارتفاعات و همچنین 70 کیلومتر شبکه برق احداث شده است.

با اهتمام ویژه دولت مردمی نسبت به عدالت ارتباطات در مناطق محروم، پوشش اینترنتی استان سیستان و بلوچستان از 58 درصد در ابتدای دولت به 91 درصد رسیده است.

همچنین به گفته وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات بزرگترین پایگاه فضایی کشور به عنوان یکی از مطالبات رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در چابهار استان سیستان و بلوچستان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما