شناسهٔ خبر: 67040489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واگذاری ۷۴ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در خوزستان

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به واگذاری ۷۴ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در سال گذشته گفت: امسال نیز یک هزار و ۱۵۵ متقاضی خوزستانی، درخواست خود را در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت کردند.

صاحب‌خبر -

واگذاری ۷۴ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی حسن زاده با بیان این که از این تعداد فرزند واگذار شده ۴۰ نفرپسر و ۳۴ نفر دختر و از این تعداد نیز سه کودک دارای معلولیت ذهنی خفیف و چهار کودک دارای بیماری پیگیری درمان بودند گفت: بیشترین تقاضا برای فرزند خواندگی برای سرپرستی کودکان شیرخوار سالم با جنسیت دختر بوده است.

وی افزود: ۵۱ کودک زیر۲ سال، ۱۵ کودک سه تا ۶ سال، ۶ کودک هفت تا ۱۱ سال و ۲ نوجوان ۱۲ تا ۱۶ ساله شامل فرزندانی است که به خانواده‌های متقاضی سپرده شدند.

حسن زاده ادامه داد: مهمترین چالش فرزندخواندگی مربوط به کودکان فاقد سرپرست موثر (بد سرپرست) است که امکان فرزندخواندگی کودکان را با مشکل مواجه می‌کند و در این موارد باعث طولانی شدن مدت اقامت در مراکز بهزیستی و از دست رفتن زمان طلایی انتقال فرزندان به خانواده جایگزین می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به شرایط فرزند خواندگی بیان کرد: از خانواده‌هایی که دارای شرایط مناسب جهت شرکت در طرح خانواده میزبان هستند به منظور مراقبت موقت از کودکان فاقد سرپرست موثر و کودکان نیازمند پیگیری درمان و معلول دعوت به عمل می‌آید.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های بهزیستی در سال جاری گفت: با همکاری و فعالیت موسسات مراقبت خانواده محور در سپردن کودکان به خانواده‌های میزبان دارای شرایط پس از ثبت نام در سامانه ملی فرزندپذیری و تکمیل کاربرگ‌های ضروری و بارگذاری اسناد و مدارک هویتی با تمام توان اقدام خواهد شد.

حسن زاده اضافه کرد: ایمان و تقید به انجام واجبات، داشتن سلامت جسمی و روانی، مهارت لازم در مراقبت و تربیت کودک و نوجوان با تایید پزشک معتمد سازمان بهزیستی، داشتن تمکن مالی مناسب برای پرورش و رفاه نسبی کودک، داشتن اقامت در ایران، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان، استحکام خانواده و حسن رفتار اعضای خانواده نسبت به یکدیگر از جمله شرایط سپردن کودکان به خانواده‌های میزبان است.

نظر شما