شناسهٔ خبر: 67040092 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کشف ۱۹ قطعه کبک در بجنورد

خبرگزاری ایسنا

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: براساس اخبار رسیده مبنی بر صید و نگهداری کبک توسط یک نفر متخلف در بجنورد، پس از بازرسی‌های انجام‌شده ۱۹ قطعه کبک کشف و یک نفر متخلف دستگیر شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حمید فخرانی امروز (۱۶ خرداد ماه) بیان کرد: از ۱۹ کبک کشف‌شده ۱۰ قطعه ماده و ۹ قطعه نر بودند. ضرر وارده برای هر جنس ماده هفت میلیون ریال و جنس نر سه میلیون ریال است. در همین رابطه، فرد متخلف با تنظیم صورت‌جلسه و تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

بازداشت شکارچی غیرمجاز در فاروج

مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فاروج نیز در گشت‌زنی در منطقه شکار ممنوع شاه‌جهان یک نفر متخلف در زمینه صید غیرمجاز پرندگان را شناسایی و دستگیر کردند.

در این زمینه از فرد متخلف لاشه ۹ قطعه کبک، یک دستگاه اسپیکر و فلش دارای صدای کبک، ۱۰ رشته دام زنده‌گیری پرندگان و ... کشف و ضبط شد. فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه می‌رود، کبک‌ها از این حشره تغذیه و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی کمک می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما