شناسهٔ خبر: 67066821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

شکارچی غیرمجاز کبک در شهرستان فاروج خراسان شمالی دستگیر شد

نوشین سبحانی

مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان فاروج و یگان حفاظت محیط‌زیست استان طی گشت مشترک در منطقه شکار ممنوع شاه جهان یک نفر متخلف صید غیرمجاز پرندگان را شناسایی و دستگیر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان فاروج و یگان حفاظت محیط‌زیست استان طی گشت مشترک در منطقه شکار ممنوع شاه جهان یک نفر متخلف صید غیرمجاز پرندگان را شناسایی و دستگیر کردند و در این رابطه از فرد متخلف لاشه ۹ قطعه کبک، یک دستگاه اسپیکر و فلش دارای صدای کبک، ۱۰ رشته دام زنده‌گیری پرندگان، چراغ‌قوه، کوله‌پشتی کشف و ضبط شد.

فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند.

کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

باتوجه‌به فصل زادآوری حیات‌وحش از دوستداران، گردشگران طبیعت دوست تقاضا داریم تا در صورت مشاهده تخلف و هر گونه اخبار زیست‌محیطی را به سامانه تلفنی ۱۵۴۰ و یا با شماره‌تلفن ۰۵۸۳۶۴۲۵۴۴۳ حفاظت محیط‌زیست فاروج اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما