شناسهٔ خبر: 67039385 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همه یهودیان موحد در غم مسلمانان فلسطین شریک هستند

سخنگوی یهودیان ضد صهیونیست در آمریکا در دیدار با رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تفاوت‌های فاحشی میان اعتقادات دینی یهود و عملکرد رژیم صهیونیستی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خاخام سرائیل دیوید سخنگوی یهودیان ضدصهیونیست در آمریکا در دیدار با رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و مرکز گفت‌وگوی ادیان، گفت: تفاوت‌های فاحشی بین اعتقادات دینی یهود و عملکرد رژیم صهیونیستی وجود دارد.

خاخام سرائیل دیوید از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق مسلمانان فلسطینی و تنویر افکار عمومی جهانیان درباره چهره واقعی صهیونیست‌ها تشکر و تأکید کرد:همه یهودیان موحد در غم و اندوه مسلمانان فلسطین شریک هستند.

علی اکبر ضیایی رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار که با جمعی از خاخام‌های یهودی آمریکایی و نمایندگان جامعه کلیمیان ایران انجام شد، به اعتراضات و جنبش‌های دانشجویی در حمایت از فلسطینیان در آمریکا اشاره و بر اهمیت نقش این جنبش‌ها و تأثیر جهانی آنها در حمایت از حقوق مردم مسلمان فلسطین تأکید کرد.

در ادامه این دیدار هایده رستم آبادی رئیس گروه مسیحیت کاتولیک و یهودیت، به فعالیت‌های گوناگون در حوزه یهودیت مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان اشاره و ابراز امیدواری کرد که گفتگو‌های ساختارمند با جامعه یهودی آمریکا در آینده نزدیک برنامه‌ریزی شود.

همچنین، خانم رشید بیگی رئیس گروه مسیحیت ارتدوکس و پروتستان، گزارشی در این حوزه ارائه کرد.

خاخام یونس حمامی لاله زار، رهبر کلیمیان ایران نیز در این دیدار با اشاره به صحبت‌های خاخام سرائیل دیوید، گفت:در دین یهود هیچ انسانی به انسان دیگر فخر نمی‌فروشد و جامعه یهودیان ایران نمونه بارز همدلی و سازگاری میان پیروان دو دین بزرگ است.

آرش آبایی، پژوهشگر و عضو انجمن کلیمیان ایران نیز با استناد به سخنان امام خمینی (ره) درباره جدا بودن موضوع یهودیت و صهیونیسم، بر درک عمیق رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: حضور پرشور یهودیان ایران در مناسبت‌های ضد صهیونیستی، نشان‌دهنده عمق مخالفت دین یهود با ظلم و ستم است.

همه یهودیان موحد در غم مسلمانان فلسطین شریک هستند همه یهودیان موحد در غم مسلمانان فلسطین شریک هستند همه یهودیان موحد در غم مسلمانان فلسطین شریک هستند همه یهودیان موحد در غم مسلمانان فلسطین شریک هستند همه یهودیان موحد در غم مسلمانان فلسطین شریک هستند

نظر شما