شناسهٔ خبر: 67035084 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ تأکید کرد:

اهمیت نقش جنبش‌های دانشجویی آمریکا در حمایت از حقوق مردم فلسطین

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با جمعی از خاخام‌های یهودی آمریکایی و نمایندگان جامعه کلیمیان ایران به اعتراضات و جنبش‌های دانشجویی در حمایت از فلسطینیان در آمریکا اشاره و بر اهمیت نقش این جنبش‌ها و تأثیرات جهانی آن‌ها در حمایت از حقوق مردم مسلمان فلسطین تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با جمعی از خاخام‌های آمریکایی و نمایندگان جامعه کلیمیان ایران، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، به اعتراضات و جنبش‌های دانشجویی در حمایت از فلسطینیان در آمریکا اشاره و بر اهمیت نقش این جنبش‌ها و تأثیرات جهانی آن‌ها در حمایت از حقوق مردم مسلمان فلسطین تأکید کرد.

در ادامه جلسه، هایده رستم آبادی، رئیس گروه مسیحیت کاتولیک و یهودیت، به فعالیت‌های گوناگون در حوزه یهودیت مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان اشاره و اظهار امیدواری کرد که گفت‌وگوهای ساختارمند با جامعه یهودی آمریکا در آینده نزدیک برنامه‌ریزی شود.

همچنین، خانم رشید بیگی، رئیس گروه مسیحیت ارتودوکس و پروتستان، گزارشی در این حوزه ارائه داد.

خاخام سرائیل دیوید، سخنگوی یهودیان ضد صهیونیست در آمریکا، ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران و مرکز گفت‌وگوی ادیان، تأکید کرد که تفاوت‌های فاحشی بین اعتقادات دینی یهود و عملکرد رژیم صهیونیستی وجود دارد. او از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای احقاق حقوق مسلمانان فلسطینی و تنویر افکار عمومی جهانیان درباره چهره واقعی صهیونیست‌ها تشکر و تأکید کرد که تمامی یهودیان موحد در غم و اندوه مسلمانان فلسطین شریک هستند.

خاخام یونس حمامی لاله زار، رهبر کلیمیان ایران نیز در این دیدار با اشاره به صحبت‌های خاخام سرائیل دیوید، تأکید کرد که در دین یهود هیچ انسانی به انسان دیگر فخر نمی‌فروشد و جامعه یهودیان ایران نمونه بارز همدلی و سازگاری میان پیروان دو دین بزرگ است.

آرش آبایی، پژوهشگر و عضو انجمن کلیمیان ایران نیز با استناد به سخنان امام خمینی (ره) در مورد جدا بودن موضوع یهودیت و صهیونیسم، بر درک عمیق رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران تأکید و اظهار کرد که حضور پرشور یهودیان ایران در مناسبت‌های ضد صهیونیستی، نشان‌دهنده عمق مخالفت دین یهود با ظلم و ستم است.

انتهای پیام

نظر شما