شناسهٔ خبر: 67039058 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

سیرسیاه چیست؟خواص سیره سیاه که بی خبرید!!!

نخستین بار، این ماده غذایی ارزشمند، در کشور کره کشف شد. زمانی که دانشمندان بر روی بافت این محصول تحقیق کردند و به خواص مفید آن پی بردند، آن را جدا از مصارف آشپزی، یک مکمل دارویی نیز نامیدند که به‌دلیل خاصیت انرژی‌زایی، در تولید نوشابه و شکلات نیز کاربرد دارد. در این مقاله قرار است با مطالعه تاثیرات این محصول گیاهی شناخته‌شده، کمی شگفت‌زده شوید!

صاحب‌خبر -

 

 

سیر سیاه

سیر سیاه، فرآورده‌ غذایی حاصل از تخمیر سیر خام در حرارات و رطوبت کنترل‌شده است. بدین منظور، این گیاه در بازه زمانی 50 تا 90 روز، در دمای تقریبی 60 تا 77درجه نگهداری می‌شود تا حالت ژله‌ای یابد، مزه شیرین به خود گرفته و رنگ آن به سیاه متمایل شود.

نخستین بار، این ماده غذایی ارزشمند، در کشور کره کشف شد. زمانی که دانشمندان بر روی بافت این محصول تحقیق کردند و به خواص مفید آن پی بردند، آن را جدا از مصارف آشپزی، یک مکمل دارویی نیز نامیدند که به‌دلیل خاصیت انرژی‌زایی، در تولید نوشابه و شکلات نیز کاربرد دارد. در این مقاله قرار است با مطالعه تاثیرات این محصول گیاهی شناخته‌شده، کمی شگفت‌زده شوید!

سیر سیاه، همان سیر خام بوده که تخمیر شده و خواص جدیدی یافته است

تیتری که اکنون خواندید، همه آن‌چیزی نیست که باید دررابطه‌با سیرهای سیاه‌رنگ بدانید. طی فرایند تخمیر، اتفاقی که برای این ماده سفید و بدبو و تبدیل آن به محصولی سیاه می‌افتد، موجب می‌شود که خواص درمانی آن برای مدیریت و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها دوچندان شود. البته این موضوع را هم نادیده نگیریم که میزان گروهی از املاح و مواد، در روند حرارت‌دهی کاهش می‌یابد.

تحقیقات خارجی بسیاری که بر روی این ماده انجام شد، حاکی از این است که املاحی همچون پلی‌فنول، فلانوئید، لوسین، ایزولوسین، فنیل‌ آلانین و تیروزین، در روند تخمیر سیر افزایش می‌یابند و این موضوع کاملا علمی و مستند است. هریک از این املاح، نقش متفاوت و موثری در بهبوددهی سلامت بدن دارند. در ادامه مطلب، به صحت این گفته پی می‌برید.

از خواص سیر سیاه برای سلامتی چه می‌دانید؟

شاید اکثریت شما تنها با سیر سفید آشنا هستید و نمی‌دانستید که این ماده را می‌توان در نوع مخالف آن، یعنی سیاه نیز پیدا کرد. سیرهای سیاه تخمیرشده، 4 الی 5 برابر بیشتر از نوع معمولی این محصول، خواص درمانی و بیولوژیکی دارند و مدتی است که در طب سنتی و نوین، از آن به‌عنوان یک داروی جادویی یاد می‌شود. اگر موافقید، چندی از خواص بی‌شمار این محصول را با هم دوره کنیم تا بدانید که چرا باید این ماده را به برنامه غذایی‌تان بیفزایید.

سرطان را با سیرهای تخمیرشده شکست دهید

پژوهشگران دریافتند که ترکیبات مقوی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیرهای سیاه، مبارزانی قدرتمند هستند که حریف‌شان، سلول‌های سرطانی ریه، سینه، معده، کبد و خون است. عصاره این سیرها، رادیکال‌های آزاد را به نابودی کشانده و به کاهش حجم و وزن تومورهای سرطانی کمک می‌کند.

تناسب اندام در کم‌ترین زمان با سیر سیاه

ترکیبات چربی‌سوز و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در این ماده غذایی یافت می‌شوند، به افزایش سطح متابولیسم بدن، کاهش کلسترول و حفظ قندخون در حالتی متعادل منجر شده و مصرف آن در کنار خوردنی‌هایی مقوی نظیر سبزی‌جات، پروتئین‌های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده، می‌تواند شبیه خلق معجزه‌ای در ازبین‌رفتن کالری‌های اضافی بدن و لاغری سریع شما باشد.

با سیرهای تخمیرشده، مغزی سالم و متفکر داشته باشید

با افزایش سن، پروتئینی به نام (آمیلوئید بتا) در مغز تجمع کرده و با ایجاد التهابات در برخی قسمت‌های خاص، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد. اما اگر شما به مصرف مکمل‌هایی همچون سیرهای سیاه پایبند باشید، اطمینان خواهید داشت که چنین عارضه‌ای در کمین شما نخواهد بود.

عصاره سیرهای تخمیرشده، التهاب ناشی از آمیلوئید بتا را کاهش داده و حافظه کوتاه‌مدت را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین اگر خواستار قوت‌بخشی به نیروی تمرکز خود هستید، از مصرف این محصول در کنار وعده‌های غذایی‌تان غفلت نکنید.

قلبی سالم و تپنده با خواص سیر سیاه

محققان دانشگاه ملی پوسان کره جنوبی تایید کردند که سیرهای سیاه به‌دلیل دارابودن هیدروکسی متیل فورفوران، خاصیت ضدالتهابی دارد و از بروز اختلالاتی مانند تصلب شرایین (گرفتگی عروق و رگ‌ها) پیشگیری می‌کند. در واقع همه شما کمابیش می‌دانید که رسوب پلاک‌های چربی در رگ‌ها و عروق، موجب کاهش جریان خون‌رسانی و افزایش فشارخون می‌شود و این، تهدیدی است که احتمال سکته قلبی و مغزی را گوشزد می‌کند.

سیرهای تخمیرشده بخورید و با حساسیت و التهابات خداحافظی کنید

زمانی که یک موجود غریبه به حریم بدن وارد می‌شود، سیستم ایمنی آن را به‌عنوان یک مهاجم تشخیص داده و به مبارزه با آن بر می‌خیزد. گاهی اوقات نیز، سیستم بدن به اشتباه سلول‌های خودمانی را دشمن پنداشته و با هدف نابودی او، واکنش‌های بیولوژیکی از خود نشان می‌دهد. این پدیده سبب بروز نشانه‌های آلرژی و بیماری‌های حساسیتی خواهد شد. اما فواید عصاره سیرهای سیاه، همچون یک قهرمان سر رسیده و مانع از ظهور این اتفاق خواهند شد.

همچنین این ماده گیاهی با خاصیت ضدالتهابی خود، نقش پررنگی در پیشگیری از ورم مفاصل، دردهای ماهیچه‌ای و التهابات مغزی که در نهایت منجر به ناهنجاری‌هایی مانند پارکینسون و آلزایمر می‌شوند، دارد.

با مصرف سیر سیاه، از دیابت و قندخون بالای خود ترسی نداشته باشید

بدن ما انسان‌ها به‌واسطه فرایندی که هموستاز نام دارد، قندخون را کنترل می‌کند. اگر هموستاز به‌خوبی انجام نشود، قندخون از حد استاندارد فراتر رفته و به دیابت تبدیل می‌شود. اما سیرهای سیاه که منبع غنی آنتی‌اکسیدان هستند، به کمک بدن شتافته و با تحریک غده پانکراس، ترشح هورمون انسولین را افزایش می‌دهند.

با خواص سیرهای تخمیرشده، موهایی پرپشت و درخشنده به خود هدیه دهید

اگرچه هنوز تحقیقات مستندی در ارتباط با تقویت رشد مو یا درمان ریزش آن با سیرهای سیاه وجود ندارد اما گوشه‌ای از آثار مصرف آن توسط برخی افراد نشان داده که این محصول گیاهی می‌تواند درتقویت پیاز مو و قارچ‌کشی، نقشی مطلوب داشته باشد. حالا چه بخواهید این ماده را به‌صورت خوراکی به مصرف برسانید یا از طریق ترکیب با روغن یا شامپو.

سیر تخمیرشده مورد نیازتان را از دکتر بیز بخرید

محال است با خواندن این‌ حجم از خواصی که در این مقاله خواندید، به خرید چنین محصول گیاهی مفیدی راغب نشده باشید. پس اگر به خرید سیر سیاه طبیعی می‌اندیشید، ما به شما برند دکتر بیز را پیشنهاد می‌دهیم چراکه این برند، نخستین و تنها تولیدکننده سیرهای سیاه در ایران است.

شما قطعا به‌دنبال محصولی هستید که به‌شکلی سالم و مطمئن فرآوری شده باشد. پس این خواسته ارزشمند خود را در تولیدات دکتر بیز جست‌وجو کرده و با مشاهده گواهی‌نامه‌های معتبر داخلی و بین‌المللی، از مرغوبیت محصولات آن اطمینان خاطر یابید.

جمع‌بندی

سیر سیاه دکتر بیز با استفاده از مرغوب‌ترین سیرهای سفید خام و با روش‌هایی کاملا بهداشتی و بهینه تولید شدند. این محصولات در فرایندی کاملا طبیعی تخمیر شده و به شما کمک می‌کنند تا با بهبود سلامتی بدن‌تان، به انتظاری که از یک زندگی شاد و سالم دارید، دست یابید.

سیرهای سیاه، یک خوراکی سنتی، سالم و هدیه‌ای از جهان طبیعت هستند که گنجاندن آن‌ها به‌عنوان یک طعم‌دهنده و چاشنی در انواع غذاها یا مصرف آن‌ها به‌شکل قرص، قبل از خوردن وعده‌های غذایی، می‌تواند حالی خوب و جسمی سالم تقدیم‌تان کند.

نظر شما