شناسهٔ خبر: 67038954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

حل مشکل آبی سیستان و بلوچستان با اجرای طرح‌های آبرسانی دولت سیزدهم تضمین شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه ویژه رئیس جمهور شهید بویژه به منطقه شمال این استان باعث شد تا با اجرای طرح‌های آبرسانی حدود ۱۵ سال موضوع تامین آب این منطقه تضمین شود.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی روز پنجشنبه 17 خرداد در آیین افتتاح بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در دولت سیزدهم پروژه‌های مختلفی در نقاط مختلف این استان اجرا شده است، افزود: این طرح‌ها قرار بود توسط رئیس جمهور شهید به بهره‌برداری برسد؛ اما وقوع سانحه برای بالگرد حامل ایشان ما و مردم مهمانواز این استان را چشم انتظار گذاشت.

وی بیان کرد: در بخش‌های عمرانی طرح‌هایی که قرار بود در سفر رئیس جمهور شهید افتتاح شود موضوع آبرسانی توسط وزارت نیرو بود که اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داد و امروز بخشی از آن شامل طرح انتقال آب از دریا، انتقال آب از تهلاب که همچنان در حال اجراست، افتتاح خواهد شد که این‌ها اقدامات بی‌نظیری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در شمال این استان که تاکید رئیس جمهور شهید بود با اجرای طرح های آبرسانی تا ۱۵ سال موضوع تامین آب این منطقه تضمین شده است، ادامه داد: در دولت های قبل و تا سال‌های گذشته ۳۶۰ کیلومتر بزرگراه در این استان داشتیم، اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۷۰ کیلومتر بزرگراه، یک هزار کیلومتر راه روستایی ساخته و ۲ هزار کیلومتر روکش آسفالت اجرا شده، همچنین بازسازی پایانه‌ها و فرودگاه‌ها در نقاط مختلف استان در این دولت انجام شد.

وی تاکید کرد: اجرای طرح‌های مسکن و ساخت ۲۵ هزار و ۱۹۹ واحد شهری و روستایی که قرار بود به دست رئیس جمهور شهید افتتاح شود از دیگر اقدامات بی نظیری بود که در روزهای اخیر افتتاح شد، علاوه بر آن ۲۶ هزار و۳۰۰ واحد در حال ساخت بوده و تعداد هشت هزار زمین در این سفر نیز به مردم واگذار خواهد شد.

کرمی گفت: در بخش ساخت مدارس با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور شهید و با کمک خیرین از ابتدای دولت تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ کلاس درس ساخته و یک‌هزار و ۶۰۰ کلاس دیگر در دست ساخت است.

وی اظهار کرد: در بخش مخابرات و پوشش روستایی که درصد پوشش ۷۹ درصد بوده امروز با نگاه دولت سیزدهم به ۹۹ درصد پوشش رسیده‌ایم که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار خوبی انجام شد، افتتاح بیمارستان کنارک، بیمارستان مادر و کودک در ایرانشهر و ده‌ها طرح خانه بهداشت روستایی و طرح‌های دیگر از جمله اقدامات در این بخش است، علاوه بر آن امروز شاهد افتتاح بیمارستان پارس در زاهدان نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در بخش گازرسانی ۹ شهر و ۱۳۰ روستا در سیستان و بلوچستان امروز از گاز شهری برخوردار هستند، گفت: طرح‌هایی که در حوزه اقتصادی قرار بود به دست رئیس جمهور شهید افتتاح شود شما طرح کارخانه مس در منطقه اومار شهرستان نیمروز، کارخانه طلای تفتان و کارخانه آهن پلاس در منطقه بزمان بود که بخشی امروز قابل افتتاح است.

کرمی افزود: در بخش نخلستان‌ها نیز به توسعه نخلستان‌ها و باغات پرداخته شده و طرح‌های دیگری نیز با همت تمامی متولیان امر در سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد که اینها از برکت دولت سیزدهم در این استان به شمار می رود.

انتهای پیام

نظر شما