شناسهٔ خبر: 67038932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارزش افزوده ۲ هزارمیلیارد تومانی محصولات کشاورزی کوثر

استاندار اردبیل گفت: درآمد حاصل از محصولات کشاورزی در شهرستان کوثر طی سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده و با تکمیل پایاب سد گیوی به مراتب بیشتر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ارزش افزوده ۲ هزارمیلیارد تومانی محصولات کشاورزی کوثر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سیدحامد عاملی در نشست ویژه برای بررسی مسائل و پروژه‌های شاخص شهرستان کوثر اظهار داشت: رونق بالای کشاورزی در کوثر با آب‌گیری سد گیوی محقق می‌شود و ضروری است تا ظرفیت‌های گردشگری کوثر برای رشد اقتصادی منطقه مورد توجه باشد.
وی با اشاره به رشد بالای درآمد‌های کشاورزی و باغی در شهرستان کوثر پس از آب‌گیری سد گیوی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از محصولات کشاورزی در این شهرستان طی سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده و با تکمیل پایاب سد مذکور به مراتب بیشتر خواهد شد.
استاندار اردبیل بیان کرد: درآمد‌های کشاورزی و باغی در شهرستان کوثر پس از آب‌گیری سد گیوی رشد بالایی داشته به طوری که درآمد حاصل از محصولات کشاورزی در این شهرستان طی سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

ارزش افزوده ۲ هزارمیلیارد تومانی محصولات کشاورزی کوثر
پایاب سد گیوی تامین اعتبار می‌شود
عاملی با اشاره به اجرای شبکه پایاب سد گیوی افزود: تأمین اعتبار برای این پروژه باید از طریق جذب سرمایه‌گذار، مولدسازی و تعریف رقمی در مصوبات سفر آینده رئیس‌جمهور به استان اردبیل انجام شود.
استاندار اردبیل بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری در شهرستان کوثر از جمله حمام سنگی و پل پیرتقی، توجه به معرفی و بهره‌برداری بهینه از این فضا‌های گردشگری برای رشد اقتصادی و ثروت‌افزایی در منطقه مورد تأکید است.
عاملی ظرفیت باغات کوثر در تولید ثروت برای منطقه را یادآور شد و بیان کرد: اصلاح مسیر‌های دسترسی برای بهره‌برداری بهینه در زمینه اقتصاد گردشگری و ثروت‌آفرینی در منطقه ضروری است.

نظر شما